کد خبر: 170801107721
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

برنامه ریزی برای اجرای طرح دیپلماسی مهارتی دریایی در سیستان و بلوچستان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اعام کرد که در راستای منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، سند تحول بنیادین و سند تحولی دولت در خصوص توسعه مهارت‌های فنی و حرفه ای، مهارت آموزی و پژوهش محوری از رویکردهای مهم آموزشی در دوره متوسطه اول و دوم استان به شمار می‌آید.

علی سالاری در دیدار با مدیر کل  آموزش فنی و حرفه ای استان اظهار کرد: در توسعه‌ آموزش‌های فنی و مهارتی، اشتغالزایی و اجرای طرح ایران مهارت از ظرفیت های بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی استان مانند برون سپاری آموزشی و گسترش هنرستان‌های وابسته دولتی استفاده خواهیم کرد.

او با اشاره به تولیدی کردن آموزش‌های هنرستانی و برنامه‌های قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر ادامه داد:  از ظرفیت قانونی مصوبه تبصره ۷۵ قانون بودجه سال ۱۳۶۲ استفاده کردیم و به همین منظور با ظرفیت سنجی در هنرستان‌های استان، طرح آموزش همراه با تولید که موجب افزایش کیفیت آموزشی می شود را در هنرستان های فنی و حرفه‌ای و کاردانش  در سال تحصیلی جاری اجرا می کنیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به وجود سواحل مکران در استان، دریا را فرصت مغتنمی برای توسعه رشته های دریایی و مشاغل مرتبط با دریا دانست و گفت: بر همین اساس در حال تنظیم طرح دیپلماسی مهارتی دریایی  هستیم.

سالاری افزود: در ادامه برنامه‌های تحولی معاونت آموزش متوسطه استان برای تحقق و نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی در تفکر و عملکرد نوجوان، معلمان و هدایت دانش آموزان خلاق به سمت کارآفرینی مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد عدالت آموزشی در زمینه هنر ، کمک به توسعه اقتصاد هنر و کسب‌وکار های فرهنگی هنری در مناطق محروم دو تفاهم نامه با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دستور کار خواهد بود.

شهریاری مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز در این دیدار به تشریح برنامه های حرفه آموزی در کارگاه‌ها و  مراکز آموزشی این اداره کل در استان پرداخت و بر گسترش همکاری های بین بخشی به منظور توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی تاکید کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا