کد خبر: 28020182942
اخبار شرکت ها

برگزاری جلسه مدیران عامل اتحادیه های تعاونی مرغداران سراسر کشور

جلسه مدیران عامل اتحادیه های تعاونی مرغداران سراسر کشور در روز یکشنبه مورخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور جناب آقای مهندس دماوندی نژاد معاون محترم امور دام و جناب آقای مهندس امینی مدیرکل محترم دفتر امور طیور در اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران درخصوص بررسی اثرات اصلاح نظام یارانه ای کشور و اخذ نظرات کارشناسی استان ها برای کاهش اثرات و عوارض حذف ارز ترجیحی بر تولید و حفظ و پایداری تولید برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران؛ پس از بحث و تبادل نظر درخصوص مسائل مختلف موارد ذیل از مطالبات مرغداران عزیز کشور بوده و تقاضا دارد دستور مساعدت ویژه را صادر فرمایید:

 ۱- تزریق فوری تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ سود ۴% با دوره بازپرداخت سه ماهه قابل تمدید به مدت حداقل یکسال و فریز کلیه بدهی های بانکی و اثر صدور چک برگشتی به مدت یکسال.

۲- تامین نهاده کلیه واحدهای مرغداری که تاکنون جوجه ریزی نموده اند با نرخ ارز ترجیحی با توجه به وعده های قاطع حضرتعالی و معاونین محترم به مرغداران در این خصوص.

۳- تعریف فرآیند خرید نهاده توسط مرغداران خرد از شرکت پشتیبانی امور دام بصورت مدت دار با ضمانت نامه بانکی بطور مستقیم و یا در قالب قرارداد با اتحادیه ها.

۴- دستور لغو مصوبه مورخ ۱۴۰۱/۲/۲۴ قرارگاه امنیت غذایی درخصوص خرید مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام از مرغداران به قیمت روز بازار به صورت منطقه ای و با نظر کمیته تعیین شده و تسریع در تعیین خرید تضمینی با قیمت مصوب بدون محد ودیت وزنی و تناژی با توجه به انباشت مرغ در استانها

۵- محدود کردن تولید جوجه و مرغ متناسب با نیاز کشور و کاهش حجم تولید جوجه.

۶-اعطای یارانه بهره وری به واحدهای مرغداری خرد و ضعیف از محل درامدهای ناشی از اصلاح نظام یارانه ای .

۷- دستورات لازم برای صدور فوری مجوز راه اندازی سامانه جامع معاملات جوجه یکروزه و مرغ کشور با محوریت اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی و انجمن جوجه یکروزه کشور

۸- صدور دستور بررسی و تصویب طرح بهسازی و تجهیز واحدهای مرغداری( ارائه شده توسط اتحادیه سراسری مرغداران کشور) به مظور ارتقاء سطح بهره وری تولید.

۹- تجدید نظر در قیمت اعلامی برای مرغ زنده و گرم با توجه به عدم همخوانی قیمت اعلامی با قیمت واقعی تولید پس از اصلاح نظام یارانه ای کشور.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا