کد خبر: 06040034601
اخبار شرکت ها

برگزاری سومین نشست مسئولان قضایی با صنعتگران در لوازم خانگی پارس

سومین نشست رئیس دستگاه قضایی استان قزوین با واحدهای صنعتی در شرکت لوازم خانگی پارس برگزار شد.

به مناسبت هفته قوه قضائیه سومین نشست مسئولان قضایی استان قزوین با صنعتگران در شرکت لوازم خانگی پارس برگزار شد.

در این نشست مهندس سجاد باشی عضو هیات مدیره شرکت لوازم خانگی پارس ضمن خیرمقدم به میهمان گفت: «در سال گذشته شرکت پارس توانست تهدید ناشی از تحریم ظالمانه را تبدیل به فرصت کند. این مساله یک شعار نیست. بلکه این واقعیتی بود که ما  آن را در پاس تحقق بخشیدیم.»

همانطور که می دانیم در سه سال گذشته رهبر معظم انقلاب بدون هیچ وقفه ای شعارهای سال را مرتبط با تولید انتخاب کردند که نشان از اهمیت این تولید در نگاه کلان و راهبردی ایران دارد. شرکت پارس نیز با افزایش تولید در سال گذشته توانست هر سال رکورد جدیدی در تولید خود به ثبت برساند.

از سوی دیگر با این افزایش در تولید توانستیم بخشی از کمبود لوازم خانگی را که به واسطه خروج شرکت های خارجی از ایران ایجاد شده بود، پوشش دهیم.»

عضو هیات مدیره شرکت پارس با توجه به حضور حجت اسلام قدرتی در شرکت پارس گفت: «انتظار داریم تا صدای تولید کنندگان به گوش مسئولان برسد. معتقدیم امروز دیگر نیازی به واردات در حوزه لوازم خانگی نداریم. شرکت فعال در حوزه لوازم خانگی امروز باتوجه به زیرساخت های موجود به نقطه ای رسیده اند که کشور را از واردات بی نیاز کرده اند. همچنین محصولاتی که در داخل تولید می شوند با استانداردهای روز دنیا قابل رقابت هستند.»

مهندس باشی با بیان اینکه «شرکت های داخلی امروز می توانند نیاز ۸۰ میلیون ایرانی را برطرف سازند گفت: «امیدواریم دولت بتواند دیپلماسی سیاسی را با نگاه تقویت دیپلماسی اقتصادی در کشورهای همسایه ، همسان پیش ببرد تا بستر مناسبی برای صادرات فراهم شود.

وی با اشاره به صورت های مالی ارائه شده در مجمع عمومی سالانه شرکت گفت: در سال گذشته این شرکت با وجود تحریم ها توانست تولید خود را ۲۵ درصد افزایش دهد. همچنین در حوزه فروش رشد ۱۰۷ درصدی را شاهد بودیم که در نهایت توانستیم ۶۳ درصد سود شرکت را نسبت به سال گذشته افزایش دهیم.»

عضو هیات پارس همچنین با اشاره به اینکه «ما در حوزه تولید در یک فضای خودتحریمی گرفتار شدیم» افزود: «برخی مواد اولیه مورد نیاز لوازم خانگی اساسا در داخل تولید می شود اما با واسطه هایی خاص به دست تولید کنندگان می رسد و این موضوع موجب افزایش قیمت تمام شده محصولات شرکت های داخلی می شود. این مواد اساسا در داخل تولید می شود و نیازی به ارز ندارد. لذا این یک خود تحریمی روشن است.»

وی افزود: «بخشی دیگری از مواد اولیه اصلی حوزه تولید لوازم خانگی نیز به شرکت هایی اختصاص داده میشود که اساسا مشغول به تولید نیستند و تنها مجوز تولید دارند. عدم نظارت بر این بخش باعث میشود تولید کنندگان مواد مورد نیازشان را از بازارهای آزاد تهیه کنند.»

عضو هیات مدیره پارس با اشاره به مشکلات سرمایه در گردش شرکت خبر داد: در سه ماه آینده محصولات لباسشویی و ظرفشویی شرکت لوازم خانگی پارس به بازار عرضه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی نیز در سومین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین  که به مناسبت هفته قوه قضاییه  با حضور مسئولان قضایی و مدیران استان برگزار گردید، «ضمن تقدیر و تشکر از فعالیتهای اخیر شرکت لوازم خانگی پارس» گفت: «دستگاه قضایی استان حامی تولید و اشتغال است و در راه حل مسائل و مشکلات این بخش از همه ابزارها و اختیارات قانونی پیش بینی شده استفاده می کند و اقدامات موثری را در جهت حل موانع و مشکلات تولید نیز برداشته است.«

وی افزود: طی این بازدید مصوب شد تا کارگروهی تحت عنوان کارگروه حمایت از تولید تشکیل شده و به مشکلات کارخانه ها و شرکت ها در خصوص وام های بانکی و جرائم مالیاتی، مشکلات مکانی از حیث کمبود فضا و نیاز بر طرح توسعه کلی و راه اندازی فازهای جدید  و همچنین مشکل برق و انتقال آن از استان مجاور  را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد.

در این نشست مشکلات شرکت ها و واحدهای صنعتی شهر صنعتی البرز مطرح و برای رفع این موانع مصوباتی به تصویب مسئولان قضایی و اداری استان رسید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا