کد خبر: 19110068823
صنعت و معدن

برگزاری موفق نشست فعالان تجاری ایران و امارات با بیش از ۱۲۰ شرکت کننده/ نخستین گام عملیاتی برای فعال سازی مرکز تجاری ایران در امارات

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران برگزاری موفق نشست فعالان تجاری ایران و امارات با بیش از ۱۲۰ شرکت کننده را نخستین گام عملیاتی فعال سازی مرکز تجاری ایران در امارات دانست.

شاتا، علیرضا پیمان پاک با بیان این مطلب، افزود: با توفیقاتی که در سفر اخیر وزیر صمت به امارات متحده عربی در راستای دیپلماسی فعال اقتصادی صورت گرفت، بزودی شاهد حضور هیئت سرمایه گذاری اماراتی در ایران نیز خواهیم بود.

وی در خصوص برنامه های وزیر در امارات متحده عربی، بیان کرد: وزیر صمت کشورمان همچنین ضمن حضور در نمایشگاه اکسپوی دبی از پاویون کشورهای روسیه، امارات، قطر و فلسطین بازدید کرد و دفتر یادبود این کشورها را امضا کرد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: در این سفر نشست‌های مشترک تجاری (B2B) بین فعالان اقتصادی و تجاری عضو هیات همراه با فعالان تجاری و اقتصادی مقیم دبی نیز برگزار شد و زمینه توافقات خوبی را برای طرفین فراهم آورد.

پیمان پاک با تأکید بر اینکه این سفر در راستای برنامه‌های دولت سیزدهم به منظور توسعه دیپلماسی اقتصادی و تجاری با کشورهای منطقه به ویژه همسایگان جنوبی ایران طراحی شده است، گفت: بر اساس رویکردهای سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه فراهم کردن هر چه بیشتر بسترهای لازم برای فعالیت بخش خصوصی ایران در کشورهای همسایه، مسائل و مشکلات این بخش در دستورکار جلسات و مذاکرات در امارات قرار گرفت.

وزیر صمت کشورمان از ۱۷ تا ۱۹ بهمن ماه در رأس هیات بزرگ تجاری و اقتصادی از بخش خصوصی و با همراهی برخی از نمایندگان سازمان‌های دولتی به کشور امارات سفر کرد. همچنین اکسپو ۲۰۲۰ دبی از تاریخ ۹ مهرماه یا ۱ اکتبر آغاز شده و تا ۲۱ فرودین ماه سال ۱۴۰۱ نیز ادامه دارد

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا