کد خبر: 100701103051
اخبار شرکت هابانک و بیمه

برگزاری هشتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا با حمایت بیمه سرمد

هشتمین همایش بین المللی شمس و مولانا، با حمایت بیمه سرمد و با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی ایرانی و خارجی در بارگاه شمس تبریزی در شهرستان خوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمه سرمد، هشتمین همایش بین المللی شمس و مولانا با حضور علیرضا دلخوش، معاون وزارت امور خارجه، مسئولان فرهنگی ایرانی و خارجی و اندیشمندان و شمس‌پژوهان داخلی و خارجی، با حمایت شرکت بیمه سرمد در شهرستان خوی برگزار شد.

علیرضا دلخوش، معاون همکاری‌های فرهنگی و سمن‌های مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه کشورمان در مراسم افتتاح این همایش، چهره‌های فرهنگی و ادبی ایران را از جمله شمس تبریزی و مولانا، موجب پیوستگی فرهنگی ایران با سایر کشورها و ملل دانست.

وی با بیان اینکه شمس و مولانا از ذخایر ارزشمند فرهنگی جهان هستند، گفت: ما نگاه ویژه‌ای به پاسداشت مفاخر فرهنگی کشورمان داریم و درصددیم تا ظرفیت‌های بالا و با ارزش فرهنگی کشور را در دنیا معرفی کنیم.

معاون همکاری‌های فرهنگی و سمن‌های مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: از این طریق، تمدن ایرانی اسلامی به صورت مطلوب و مناسب به همه مردم دنیا معرفی خواهد شد.

دلخوش، شمس و مولانا را از گنجینه‌های معنوی ایران اسلامی دانست و گفت: باید از ظرفیت این شخصیت‌های فرهنگی، برای پویایی فرهنگی و اشتراکات ملت‌ها استفاده کرد و با اجرای پروژه‌های فرهنگی، می‌توان ظرفیت فرهنگی کشور را در دنیا گسترش داد.

معاون فرهنگی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه شهرستان خوی، مدفن و خاستگاه علما و عرفای بزرگ ایرانی و اسلامی است، گفت: نیاز است زیرساخت گردشگری این شهرستان، برای پذیرش بیشتر گردشگران و مهمانان تقویت شود.

هشتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا، همزمان با سالروز بزرگداشت این دو ادیب و شاعر کشورمان با همکاری موسسه تولیت شمس تبریزی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه و با حمایت شرکت بیمه سرمد، در درالقرار شمس خوی به مدت ۲ روز (پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم) برگزار شد.

در این همایش، ۶ مقاله برتر از میان ۵۰ مقاله ارسالی به دبیرخانه علمی، در روزهای برگزاری این همایش ارائه شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا