کد خبر: 13050040699
بانک و بیمه

برگزاری همایش برنامه راهبردی در راستای اهداف استراتژیک بانک صنعت و معدن

همایش برنامه راهبردی پنجم بانک و سیاست های سازمانی در راستای جاری شدن اهداف استراتژیک بانک صنعت و معدن با حضور اعضای هیات مدیره و مدیران سازمانی و جمعی از کارشناسان این بانک برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، این همایش روز سه‏ شنبه دوازدهم مرداد ماه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر خورسندیان عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن اظهار داشت: فرصت مغتنمی پیش آمده تا اهم برنامه های پنجم راهبردی ۵ ساله بانک را که حاصل تلاش جمعی از همکاران است، مرور و بررسی نماییم.

وی گفت: تدوین این برنامه در سال ۹۹ و عملیات اجرایی آن از ابتدای سال جاری آغاز شد که بر اساس مدل های علمی متفاوت تدوین و نقاط قوت آن طی پرسش نامه از مدیران و کارشناسان و بر پایه نیازها، اهداف و راهکار های پیشنهادی استخراج شد.

عضو هیات مدیره بانک افزود: لازم است تمامی همکاران در پیاده سازی این برنامه نهایت اهتمام و جدیت را داشته باشند تا شاهد نتایج مثبت و پیشرفت در همه زمینه ها باشیم.

دکتر خورسندیان خاطر نشان ساخت: پایش مداوم این برنامه در دستور کار قرار دارد و مقرر شده تا اداره روش ها و نهادها در بانک هر ۳ ماه عملکردها را سنجش نموده و گزارش نماید و این برنامه ظرفیت و انعطاف پذیری لازم برای تغییرات و اصلاحات را دارا بوده و امکان اصلاح و بازنگری آن هر ۶ ماه میسر است.

وی یادآور شد: به علت اهمیت و ضرورت اجرای این برنامه بخشی از پاداش عملکرد همکاران متناسب با اقدامات انجام شده در این خصوص است.

دکتر خورسندیان ۶ استراتژی این برنامه را تمرکز بر صنایع صادرات گرا و دانش بنیان و فناوری های نوین، تامین مالی پایدار و استفاده از منابع غیر دولتی، استقرار حاکیمیت شرکتی، بانکداری دیجیتال و بانکداری شرکتی، ارتقا فرهنگ سازمانی، انگیزه، کیفیت و بهره وری نیروی انسانی، طراحی و پیاده سازی عملیات بانکداری سرمایه گذاری و تامین مالی دو جانبه عرضه و تقاضا در بخش صنعت و معدن برشمرد.

عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن بیان داشت: در این برنامه طراحی و استقرار بانکداری دیجیتال از دو جهت حائز اهمیت است؛ نخست ضرورت این تحول و سپس الزام و تکلیفی که در این خصوص از سوی نهادها و سازمان های ذیربط وجود دارد و بانک را ناگزیر از گام نهادن در مسیر استقرار آن می سازد و ضرورت دارد که آینده بانک بر اساس فناوری های نوین و دیجیتال باشد.

سازمان هایی موفق هستند که یادگیرنده باشند

وی ادامه داد: انتظار ما این است که شعب بانک از این امکانات دیجیتال و محصولات نوین ارائه شده به میزان کافی و وافی بهره ببرند و به انعکاس نیازهای مشتریان به کارشناسان ستادی دست اندرکار این امر مبادرت ورزند تا همکاران ستادی بتوانند نیازهای مشتریان را ساماندهی کرده و خدمات و محصولات جدیدی را ارائه نمایند.

همچنین در این همایش حسین عسکری عضو دیگر هیات مدیره بانک صنعت و معدن عنوان داشت: حل چالش هایی نظیر نسبت کفایت سرمایه بانک که به شدت با استانداردهایی که در این زمینه برای بانک های توسعه ای موجود است، فاصله دارد، حجم تعهدات ارزی بانک و میزان پایین وصول مطالبات ارزی، کار تیمی و تفکر جمعی و مشارکت تمامی کارکنان را می طلبد تا با اجرای دقیق برنامه راهبردی بتوانیم تغییرات اساسی در جهت حل و فصل مشکلات بانک ایجاد کنیم.

وی افزود: انتظار ما از مدیران ستادی و استانی این است که خود به اهداف و استراتژی ها اشراف کامل داشته باشند و فضای مناسبی ایجاد کنند تا تمامی کارکنان در اجرای این برنامه مشارکت موثر داشته باشند.

عسکری گفت: سازمان هایی موفق می باشند که یادگیرنده بوده و خیلی سریع با تغییرات تطبیق پیدا کنند.

وی تاکید کرد: در همه ابعاد برنامه راهبردی، مشتری بالاترین جایگاه را دارد و هدف ما جذب مشتریان خوب اعتباری است و باید احترام به مشتری باور تک تک کارکنان بانک باشد.

در این نشست مهندس یوسفی نیا معاون برنامه ریزی و فناوری و عضو هیات عامل بیان داشت: بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه ای است و وظیفه ایجاد رشد و توسعه در بخش صنعت و معدن را دارد؛ باید مزیت ها را شناسایی کنیم و با یک رویکرد فناورانه بر پایه داده ها به مشتریان مشاوره دهیم.

وی افزود: تحول دیجیتال یک الزام است و همه مدیران باید آن را بپذیرند و در این راستا آموزش های لازم آغاز شده و ادامه دارد، انبار داده بانک را ایجاد کرده ایم، به دنبال مکانیزه کردن فرآیندهای بانک رفته ایم و تابوی پیروی کردن از دیگر بانک ها را شکسته ایم و در بسیاری از زمینه ها مانند امضای دیجیتال پیشرو بودیم.

در خلال این جلسه میر محمود موسوی، مدیر امور برنامه ریزی و بهبود روش ها و ناهید غضنفری معاون اداره تحقیقات، برنامه ریزی و بودجه و مهری عادلی کارشناس فناوری اطلاعات بانک هر یک گزارش های مبسوطی از روال تدوین برنامه راهبردی پنجم و مفاد و استراتژی های تدوین شده آن ارائه کردند و در پایان جلسه نیز مدیران استانی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص این برنامه و نحوه اجرای آن پرداختند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا