کد خبر: 090203157575
جامعه و فرهنگ

برگزاری همایش محله های ارتقاء دهنده سلامت در منطقه ۱۶

همایش محله‌های ارتقاء دهنده سلامت در پهنه جنوبی پایتخت، به میزبانی منطقه ۱۶ در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶؛ محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶ تهران در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت با هدف بهبود کیفیت هوا، یکی از ابزارهای ارتقای سلامت شهروندان است.

مدیر اداره سلامت منطقه با بیان اینکه برنامه محله های ارتقا دهنده سلامت نمونه ارتقا یافته برنامه نیازسنجی مداخلات است و آن را جهت افزایش مشارکت مردم تقلیل کردیم تا مردم توانمند شوند و سطح سواد سلامت مردم افزایش یابد؛ افزود: در این برنامه خدمات حوزه سلامت به مردم ارائه می شود، همچنین مردم، مسئولان و تیم سلامت کنار هم قرار می گیرند و مشکلات سلامت را استخراج می کنند.

علیزاده افزود: اجرای این برنامه باعث می شود هم مردم نسبت به مشکلات سلامت خود اطلاع بیشتری داشته باشند و از سویی مطالبه گری مردم از مسئولان و تیم سلامت ارتقا می یابد و اهمیت به سزایی دارد.

وی با بیان اینکه سیستم وزارت بهداشت ایران یکی از سیستم های نمونه دنیا است اظهار کرد: اکنون به ازای هر محله یک پایگاه داریم، خانه های بهداشت و مراکز فعال تر شده و از هر خانوار یک نفر به عنوان رابط سفیر سلامت انتخاب شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت از سال ۹۳ اضافه کرد: برای متحول شدن حوزه سلامت باید اقدامات انجام شده را از محلات شروع کنیم و مردم را توانمند کنیم به طوری‌که بتوانند مشکلات سلامت خود را تشخیص و برنامه ریزی برای حل مشکلات داشته و آن را اجرا کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا