کد خبر: 10070048456
اخبار شرکت هابانک و بیمه

برگشت به تولید طرح راکد مزرعه میگو بعد از ۱۵ سال با حمایت بانک کشاورزی

با حمایت و مشارکت بانک کشاورزی و با هدف راه‌اندازی مجدد طرح‌های راکد برای توسعه تولید و رونق بخش شیلات و دسترسی به اشتغال پایدار، طرح راکد مزرعه پرورش میگو سینا سامان بعد از ۱۵سال رکود به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش روابط‌عمومی بانک کشاورزی استان بوشهر، این مزرعه پرورش میگو در سال ۱۳۸۰با تسهیلات مشارکتی بانک کشاورزی در سایت پرورش میگوی دلوار شهرستان تنگستان راه‌اندازی شد که به دلایل مختلف در سال ۱۳۸۴غیرفعال شد و بیش از ۱۵سال یکی از مهمترین طرح‌های بانک کشاورزی در شهرستان تنگستان بود که راکد و غیر فعال بوده است.

بر اساس این گزارش، با تعامل و همکاری بانک کشاورزی استان بوشهر و تلاش‌های کارکنان شعبه اهرم، بدهی معوق بانکی این طرح تسویه و مزرعه میگو به شرکت صدف میگوی سینا سامان، واگذار و در سال ۱۳۹۹با همکاری مجدد بانک کشاورزی، برای بازسازی و توسعه این طرح، تسهیلاتی به مبلغ ۱۰میلیارد ریال پرداخت شد و خوشبختانه این طرح با حداکثر ظرفیت به چرخه تولید بازگشت.

نجف اردانه مالک و مجری طرح مزرعه پرورش میگوی سینا سامان می‌گوید: ظرفیت تولید این مزرعه میگو ۶۰تن در سال است که با راه‌اندازی مجدد این طرح برای بیش از ۵۰نفر، شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است.

این مزرعه پرورش میگو در زمینی به مساحت ۲۰هکتار، واقع شده است که محصولات آن به سایر استان‌ها و کشورهای روسیه، چین و حوزه خلیج فارس ارسال می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا