کد خبر: 08119913989
اقتصاداقتصاد کلان

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران؛ نرخ تورم سالیانه دی ماه ۳۲ درصد شد

مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به دی ۱۳۹۹ برای خانوارهای کشور به ۳۲.۲ درصد رسید.

به گزارش مهر به نقل از مرکز آمار، بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان هرمزگان با ۳۶.۵ درصد و کمترین آن مربوط به استان مرکزی با ۲۸.۸ درصد است. در دی ۱۳۹۹ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) به ۲۸۵.۷ رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان زنجان با ۳.۳ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های مازندران و قم با ۰.۷ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ۴۶.۲ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کردستان با ۵۵.۸ درصد و کمترین آن مربوط به استان قم با ۴۱.۵ درصد است.

خانوارهای شهری

مرکز آمار ایران اعلام کرد در دی ماه ۱۳۹۹ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (۱۰۰=۱۳۹۵) به ۲۸۲،۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان زنجان با ۳.۳ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های گلستان، قم و مازندران با ۰.۷ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ۴۵.۵ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان کردستان با ۵۵.۴ درصد و کمترین آن مربوط به استان قم با ۴۱.۵ درصد است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ۱۳۹۹ برای خانوارهای شهری به عدد ۳۲.۲ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان با ۳۶.۲ درصد و کمترین آن مربوط به استان‌های آذربایجان غربی و مرکزی با ۲۸.۶ درصد است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا