کد خبر: 281102152097
اخبار شرکت هاروزنامه

بر طبل شادانه بکوب، پول‌دار و مستانه بکوب

واریز عیدی کارمندان دولت تا هفته‌ آینده

راضیه حسینی

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: «خبر خوش برای کارمندان دولت این است عیدی آن‌ها را حداکثر تا یک هفته‌ی آینده پرداخت می‌کنیم. به عبارتی روزهای ابتدایی اسفند، زمان پرداخت عیدی کارمندان دولت اعلام شده است.»

بر طبل شادانه بکوب، پول‌دار و مستانه بکوب… بله دوستان بالاخره قرار است در کوچه‌ی کارمندان هم عروسی برپا شود و به زودی این اتفاق خواهد افتاد. هفته‌ی آینده شاهد سیل عظیم جمعیت کارمندانی خواهیم بود که برای خرید لباس عید، آجیل و باقی مایحتاج، روانه‌ی بازار می‌شوند. آن‌ها ان‌قدر خوش‌حال و ذوق‌زده‌اند که نمی‌دانند از کجا شروع کنند. ابتدا سراغ بوتیک‌های لباس بروند، کفش بخرند، یا قبل از هر چیز، چندین کیلو آجیل تهیه کنند؟

البته کاش پیش از این‌که کارمندان همه‌ی عیدی خود را خرج کنند، کمی از آن را برای خرید خودرو و حتی خانه، پس‌انداز کنند. بالاخره این مبلغ چیز کمی نیست. دو میلیون و پانصد هزار تومان وجه رایج مملکت قرار است به راحتی در اختیار قشر زیادی از مردم قرار بگیرد. می‌دانید با همین پول چهل، پنجاه سال پیش می‌شد یک خانه خرید؟ همین پنجاه، شصت سال پیش اگر کسی چنین مبلغی داشت یک میلیونر بود.

توجه کنید، اگر کسی به شما گفت این مبلغ چیزی حدود چهل و پنج دلار، (البته به شرط ماندن دلار روی پنجاه و پنج هزار تومان) می‌شود، اصلاً به حرفش توجه نکنید. وی قصد تحقیر ریال را در مقابل دشمن دارد. این پول به هیچ وجه کم نیست.

فقط باید نگاه‌تان را عوض کنید. اگر تصمیم بر صرفه‌جویی بگیرید و از لباس‌های سال‌های گذشته استفاده کنید. آجیل را هم کلاً حذف کنید و جایش یک پیاله پاستیل ماری جلوی مهمانان عید بگذارید، خواهید ید که این مبلغ چقدر زیاد است. شما می‌توانید با دو میلیون و پانصد هزار تومان هرچقدر دل‌تان خواست پاستیل ماری و حتی نوشابه‌ای بخرید.

می‌توانید کلی تنقلات جذاب دیگر مثل لواشک، چوب شور، آینبات چوبی و امثال این‌ها بخرید. بعد هم با مهمانان عید، دور هم از این تنقلات بخورید و مسئولان را به صورت ویژه دعا کنید. می‌دانید که دعای دسته‌جمعی خیلی زودتر مستجاب می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا