کد خبر: 19020025456
دسته‌بندی نشده

بزرگترین افت بورسِ ۱۴۰۰ به ثبت رسید / افت ۱۵ هزار و ۵۹۱ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۱۵هزار و ۵۹۱ واحد دیگر افت کرد.

به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۴ میلیارد و ۷۳۴ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳هزار و ۳۵۲میلیارد تومان در بیش از ۲۰۴هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۵ هزار و ۵۹۱ واحدی در ارتفاع یک‌ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۸۷۱ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های پرداخت الکترونیک سامان کیش، فرآوری معدنی اپال کانی پارس و نورد آلومینیوم با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۴۹۵۵واحد، کل (هم‌وزن) ۱۲۰۷واحد، قیمت (هم‌وزن) ۷۸۴واحد، آزاد شناور ۱۷۶۶۱ واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۱۳۲۶۲ و ۲۵۱۴۱ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۶۵۰میلیون ورقه به‌ارزش ۳هزار و ۶۰۲میلیارد تومان در ۶۵هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۳۸واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۲۲۶ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه پاسارگاد، پتروشیمی مارون و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت‌ تولید نیروی برق دماوند بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا