کد خبر: 17010021363
روزنامهعصر انقراض (طنز)مسئولیت های اجتماعی (کرونا)

بزن بریم به سرعت برق و باد (طنز)

راضیه حسینی

پیشنهاد تعطیلی هفت تا ده روزه استان تهران مطرح شده است.

اما تعطیلات برای برخی هیچ معنی و مفهومی جز سفر، آن هم به شمال ندارد. حتی اگر تمام کوه‌های جاده‌های منتهی به استان‌های شمالی با هم ریزش کنند، ریل‌های قطار تکه‌تکه شوند، هواپیماها دچار نقص فنی شوند و از آسمان شهاب‌سنگ ببارد، باز هم در خیابان‌های شهرهای شمالی مسافران را می‌بینید. خیلی پی چطور رسیدن‌شان نباشید، فقط کافی است یک زمین بیست متری در انتهایی‌ترین نقطه روستای رشت‌آباد شهر لولمان از توابع کوچصفهان استان گیلان داشته باشند، آن‌وقت کرونا که هیچ، اگر زامبی‌ها هم حمله کنند و از قضا مقر اصلی‌شان شمال کشور باشد باز هم خودشان را به این منطقه می‌رسانند چون اعتقاد دارند مالک قسمتی از شمال کشور هستند.

احتمالاً بعد از ورود دوباره مسافران، گیلان و مازندران قرمز رو به جگری خواهد شد و پیشنهاد تعطیلی این استان‌ها هم اعلام می‌‌شود. برخی از هموطنان‌مان در این استان‌ها تصمیم می‌گیرند از فرصت استفاده و سفر به جنوب را تجربه کنند. جنوبی‌ها به سمت شمال شرقی می‌روند، شمال شرقی‌ها به سمت جنوب غربی، شمال غربی‌ها به طرف جنوب شرقی و…

آقای وزیر بهداشت هم وسط این رفت وآمدها اعلام می‌کند: «روزهای سختی در پیش داریم. پیک هزار و پانصد شصت و هفتم کرونا خیلی‌خیلی شدیدتر از قبلی در راه است. روند کرونا از آسانسوری به موشکی تغییر پیدا کرده، ولی اصلاً نگران نباشید ما به زودی برترین قدرت تولید واکسن در دنیا می‌شیم. سال، فقط یه عدده. درسته که ده سال گذشته و هنوز نصف مردم واکسن نزدند. ولی ما به افق‌های بزرگتری نگاه می‌کنیم. شما فعلاً در خانه بمانید، هر وقت به افق‌ها رسیدیم خبرتون می‌کنیم»

و کرونا از زندگی در ایران کماکان لذت می‌برد. با مسافرت‌های نوروزی کلی عشق و حال می‌کند، با بسته شدن و تعطیلی بعد از سفرهای نوروزی، با روند کند واکسیناسیون و با دعوای مسئولان و مردم برسر پیدا کردن مقصر.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا