کد خبر: 050402130992
جهانسیاست

بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال شد

وزیر امور خارجه سوئد از تصمیم شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا برای وضع نهمین بسته تحریمی علیه ایران به بهانه مسائل حقوق بشری خبر داد.

توبیاس بیلستروم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: بسته تحریمی جدید برای این است که ما نشان دهیم نقض حقوق بشر در ایران توسط اتحادیه اروپا درک می‌شود و برای کمک به اوضاع تلاش خواهیم کرد.

نشست ماهانه شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا ساعاتی دیگر به ریاست جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی این اتحادیه در لوکزامبورگ تشکیل خواهد شد. وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا از آغاز عتراضات در ایران تاکنون ۸ بسته تحریمی به بهانه حمایت از مسائل حقوق بشری وضع کرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران، رفتار مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی کشورمان را ادامه سیاست ناکارآمد رئیس جمهور سابق آمریکا خوانده که استاندارهای دوگانه و غیر واقع بینانه توام با استفاده ابزاری از مفاهیم حقوق بشری را اثبات می نماید.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تحرکات ضد ایرانی غرب علیه ایران را مردود، غیر سازنده و متناقض با منشور ملل متحد و مقررات و سازوکارهای بین المللی دانست و تصریح کرد، کشورها حق مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل را ندارند.

هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا شامل چه مواردی بود؟
شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا، در هشتمین بسته تحریمی بسیج دانشجویی و بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به بهانه مسائل حقوق بشری تحریم کرد. همچنین پنج شخصیت ایرانی نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه شدند.

دارایی های افراد و نهادهای تحریم شده مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. همچنین اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو اتحادیه را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشورها ممنوع است.

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا