کد خبر: 0811973038
فناوری اطلاعات و ارتباطات

بسته های اینترنتی همراه اول تدبیری برای همه سلیقه ها

بسته های اینترنت همراه اول با زمان ها و حجم های متنوع، به منظور پاسخ گویی به طیف گسترده مشترکان طراحی شده است .

اخیرا برخی مشترکان به تغییرات بسته های اینترنتی اپراتورها  گلایه مند هستند.به سراغ یکی از کاربران اینترنت همراه اول رفتیم، وی  معتقد است اگر بسته های اینترنت را آنالیز کنیم به مشکلی بر نخواهیم خورد.

این کاربر که از دو بسته استفاده می کند، اولی اینترنت صبحانت برای مصرف شبکه های اجتماعی پر مصرف است که حجم دانلود زیادی داردو بسته دیگر اینترنت ماهانه  ۳۰ روزه با حجم ۴ گیگ واز انتخاب خود راضی است.

در این راستا محمدجواد آذری جهرمی،   وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتر خود نوشت: مردم از افزایش قیمت بسته های اینترنتی شکایت دارند. با آغاز مدیریت هزینه ها در اپراتورها، از هفته گذشته اصلاح قیمت ها آغاز شد. فعلا با همان قیمت ها، ۱۰ درصد حجم بیشتر اضافه شده است.
وی ادامه داد: کاهش هزینه ها در اپراتورها با جدیت پیگیری می شود. فضای مجازی فرصت است.
بر این اساس، امید می رود شیوه قیمت گذاری که اپراتورها در چند ماه گذشته در حوزه اینترنت تلفن همراه اعمال کرده اند، در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مورد بررسی قرار بگیرد و نتایج آن اعلام شود.

با توجه به موضع وزیر جوان دولت تدبیر و امید، همراه اول تنها اپراتوری است که به درخواست وزیر جامه عمل پوشانده است.

همچنین قوانین پیش از خرید و فعال سازی بسته های اینترنت همراه اول به شرح ذیل است:

هزینه خرید بسته ها برای مشترکان روی قبض خواهد آمد و برای مشترکین اعتباری از شارژ کسر خواهد شد.

برای مشترکان اعتباری مبلغ ۹ درصد  مالیات ارزش افزوده در زمان فعالسازی سرویس کسر می شود . اطلاعات بیشترقیمت هریک از بسته ها بدون احتساب مالیات است.

ترافیک مصرفی در صفحات منتخب داخلی با ۵۰ درصد تخفیف محاسبه خواهد شد. برای مشاهده فهرست صفحات به کاهش تعرفه ترافیک داخلی در سایت ها و پیام رسان های منتخب مراجعه کنید.

بسته های کوتاه مدت آلفا+ : بسته های کوتاه مدت ( بسته های یک روزه و هفت روزه) فاقد تمدید خودکار(حجمی و زمانی) هستند. این بسته ها به دو صورت به پایان می رسند:

   پایان مدت اعتبار بسته، پایان حجم بسته

در صورت اتمام بسته و نداشتن بسته رزرو، مصرف با تعرفه عادی محاسبه می شود

بسته های ماهانه و بسته های بلند مدت آلفا+ : بسته های ماهانه دارای ترافیک هدیه صبحانت (قابل استفاده در بازه زمانی ۶ صبح تا ۱۲ ظهر) هستند. برای مثال بسته ماهانه ۵ گیگابایت + ۵۰۰ مگابایت هدیه صبحانت ۳۰روزه، علاوه بر ۵ گیگابایت خریداری شده، ۵۰۰ مگابایت ترافیک هدیه دارد که در ساعات ۶ صبح تا ۱۲ظهر قابل استفاده است.

بسته های ماهانه و بلند مدت (سه ماهه، ۶ ماهه و یک ساله) دارای رزرو خودکار هستند  به طوری که هر بسته رزرو خودش است. این بسته ها در دو صورت به پایان می رسند:   پایان مدت اعتبار بسته ، پایان حجم بسته

با پایان یافتن بسته یکی از حالت های زیر اتفاق خواهد افتاد:

تمدید خودکار زمانی: این قابلیت مربوط به بسته های ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یکساله آلفا+ می باشد که پس از گذشت مدت زمان بسته، به صورت خودکار تمدید می شوند. مشترکین می  توانند با ارسال کد دستوری *۱۰۰*۸# تمدید خودکار را لغو کنند.

تمدید خودکار حجمی: با اتمام حجم بسته های ماهانه، این بسته ها به صورت خودکار تمدید حجمی خواهند شد (حتی اگر حجم هدیه صبحانت باقی مانده باشد). مشترکین می توانند با ارسال کد دستوری *۱۰۰*۸# تمدید خودکار را لغو کنند.

بسته های ساعات مشخص: بسته های ساعات مشخص همراه اول، گروهی از بسته‌های اینترنت هستند که در بازه‌های زمانی مشخصی از شبانه‌روز قابل مصرف می‌باشند. این بسته ها به طور همزمان با سایر بسته های اینترنت همراه اول قابل فعالسازی هستند. مشترکین با شماره گیری *۱۰۰*۲۷# می‌توانند بسته های اینترنت ساعات مشخص را مشاهده و فعال نمایند. در حال حاضر این بسته‌ها در دو نوع بسته‌های صبحانت (۶ صبح تا ۱۲ ظهر) و بسته‌های شبانت (۲ تا ۷ صبح) ارائه می‌شوند.

  بسته های اینترنت ساعات مشخص برای تمامی مشترکین اعتباری و دائمی قابل استفاده و فاقد تمدید خودکار حجمی یا زمانی هستند.

  مشترک در یک زمان تنها می تواند یک بسته ساعات مشخص را فعال کند. در صورت فعال سازی همزمان این بسته‌ها با سایر بسته‌های اینترنت، اولویت مصرف با بسته‌های ساعات مشخص خواهد بود.

   برای دریافت راهنمای بسته‌های ساعات مشخص کد *۱۰۰*۲۷۹# و برای استعلام وضعیت بسته‌های ساعات مشخص کد *۱۰۰*۰# را شماره‌گیری کنید.

بسته های نامحدود شبانه: این بسته ها برای تمامی مشترکان اعتباری و دائمی قابل استفاده هستند.

گفتنی است بسته های نامحدود شبانه فاقد رزرو خودکار هستند.

 مشترک در یک زمان تنها می تواند یک بسته نامحدود شبانه را فعال کند

در صورتی که مشترک یکی از بسته های آلفا+ را همزمان با بسته نامحدود شبانه فعال کرده باشد، در ساعات شبانه، اولویت مصرف با بسته اینترنت نامحدود خواهد بود.

  برای فعال سازی بسته های نامحدود شبانه کد *۱۰۰۰*۲۲# و برای استعلام کد *۱۰۰۰*۲۲۰# را شماره گیری کنید.

رزرو بسته: در صورتی که مشترکی بسته  فعال آلفا+ داشته باشد، اگر اقدام به فعالسازی بسته  دیگری کند ، بسته  جدید برای وی رزرو می شود . به این معنا که پس از پایان بسته فعلی یا در هنگام تمدید حجمی یا زمانی، بسته رزرو برای وی فعال خواهد شد. بسته رزرو یک قابلیت جدید است که به مشترک امکان می دهد بسته  بعدی خود را از قبل مشخص کند تا تمدید با بسته  دلخواه صورت پذیرد. مبلغ بسته رزرو در هنگام فعالسازی به حساب مشترکین دائمی منظور شده یا از میزان اعتبار مشترکین اعتباری کم می  شود. گفتنی است که علاوه بر امکان رزرو بسته، می توان بسته رزرو شده را تغییر داد یا حذف کرد. برای تغییر بسته رزرو کافی است تا مجددا از طریق کد دستوری *۱۰۰# بسته دیگری را خریداری و برای لغو رزرو باید از کد دستوری *۱۰۰*۸# استفاده کرد.

در صورتی که بسته به اتمام برسد و تمدید خودکار زمانی یا حجمی اتفاق نیفتد یا مشترک بسته رزرو نداشته باشد

روش های خرید بسته ها: روش خرید و پرداخت هریک از بسته ها به شرح زیر اعلام می شود:

سامانه جامع *۱۰#:

۱-شماره گیری *۱۰*۳۲#

۲-مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر

  سامانه *۱۰۰#:

۱-شماره گیری *۱۰۰#

۲-مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر

سامانه جامع پیامکی ۰۰۹۸۱۰ یا +۹۸۱۰ :

۱-ارسال عدد ۳۲ لاتین

۲-مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر

سامانه پیامکی ۸۰۸۰:

۱-ارسال عدد ۳۲ لاتین

۲-مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر

  حساب کاربری همراه من:

۱-مراجعه به حساب کاربری «همراه من» به آدرس my.mci.ir

۲-مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر

  خرید بسته های نوترینو از درگاه ستاره اول (*۱#)

خرید بسته نوترینو به صورت مستقیم: تنها با یک بار مراجعه به سرشماره *۱# و واریز مبلغ بسته از طریق حساب بانکی

خرید بسته نوترینو برای دیگران:

۱-خرید برای اعضا خانواده و نزدیکان

۲-خرید برای خود مشترک به منظور  استفاده روی دستگاه هایی مانند تبلت

برای مشاهده جزییات خرید بسته های اینترنت از *۱#

اطلاع از وضعیت بسته: مشترکین می توانند با استفاده از روش های ذیل از وضعیت بسته خود، حجم باقی مانده، مهلت اعتبار و همچنین بسته رزرو خود اطلاع پیدا کنند:

سامانه جامع *۱۰# : شماره گیری *۱۰*۳۲۰#

سامانه *۱۰۰# : شماره گیری *۱۰۰*۰#

سامانه جامع پیامکی ۱۰: ارسال عدد ۳۲۰ لاتین

سامانه پیامکی ۸۰۸۰: ارسال عدد ۰ لاتین

حساب کاربری همراه من: مراجعه به حساب کاربری «همراه من» به آدرس my.mci.ir  قسمت گزارش مصرف

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا