کد خبر: 22109911949
روزنامهصنعت و معدنعصر انقراض (طنز)

بشکن بزن، خودرو را بردار و برو (طنز)

راضیه حسینی

سارق ۴۰۰ خودرو: «امنیت ماشین های ایرانی زیر صفر است؛ با بشکن در ماشین را باز می‌کردم»

شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا، تمام دانش و تکنولوژی‌شان را ریختند توی ماشین‌ها و در نهایت توانستند رباتی سخنگو بسازند که مثلاً وقتی از یک بنز مدل فلان بخواهی یک جوک بگوید، اعلام کند: «متأسفم، سازندگان من آلمانی بودند»

 حالا شاید گاهی خودش هم رانندگی کند، یا به محض نشستن، صندلی‌هایش با استایل شما تنظیم شود و از این جنگولک‌بازی‌ها.

اما خودروسازی در ایران وارد مراحل بسیار پیشرفته‌تری شده‌اند و در حال آزمایش باز شدن در خودرو با یک بشکن است. البته فعلاً این آزمایش روی سارقان محترم جواب داده است، ولی به زودی ایرادات نهایی برطرف می‌شود و خودروی جدید داخلی با امکانات باورنکردنی و شعوری مثال‌زدنی به بازار خواهد آمد.

این طرح هنوز در مرحله آزمایش قرار دارد به همین دلیل جای صاحب و سارق اشتباه شده است. در واقع، قرار بود خودروهای داخلی با یک بشکن صاحب خود، در را باز کنند و در مقابل به محض اینکه متوجه اقدام شوم سارقی شدند همه درها را قفل نگه دارند و اگر موفق به این کار نشدند و سارق وارد شد، عملکرد خودرور را به هم بریزند. مثلاً وقتی سارق به ضبط خودرو دست زد بوق بزنند، یا وقتی خواست صندوق عقب را باز کند از ضبط آهنگ «رفیقم کجایی دقیقاً کجایی» را با صدای بلند پخش کنند.

اما گویا این قابلیت فعلاً برعکس کار می‌کند.

البته مشکلی نیست که به دستان پرتوان ما حل نشود.

راه حل ساده است. از این به بعد می‌توانیم یک کلاه سیاه بر سر بگذاریم و با ژست سارق‌ها به سمت خودروی‌مان برویم،  بعد با یک بشکن به آسانی سوار شویم و از این قابلیت خاص و منحصر به‌فرد لذت ببریم.

باید حواس‌تان باشد که تا انتهای مسیر کلاه سیاه را از سرتان برندارید چون به محض اینکه خودرو متوجه شود شما صاحب هستید نه سارق، دوباره سیستم را برهم می‌زند و به تنظیمات اولیه برمی‌گردد.

گویا قرار است برای اینکه نگویند خودروهای ما بلد نیستند گفت‌وگو کنند، این قابلیت را هم به پکیج اضافه کنند و وقتی به خودرو می‌گویید: «سلام. چی برامون داری؟» بگوید: «سلام دوست من. کیفیت، آرامش، امنیت و ارزانی، همه برای شماست.»

و شما تا انتهای مسیر خجسته و شاد برانید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا