کد خبر: 03050193077
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

بهترین روش استعلام قیمت خودرو چیست؟

از زمانی که قیمت خودرو سر به فلک کشید، ارزش خودروهای دست دوم نسبت به سال گذشته افزایش یافت. تقاضا برای خودروهای کارکرده بالاست و خریداران و فروشندگان به سرعت می‌توانند خودروی مورد نظر خود را پیدا کنند.

اما مشکلی که اغلب سر راه افراد قرار می‌گیرد، «تخمین و محاسبه قیمت خودرو دست دوم» است. راه‌های مختلفی برای محاسبه قیمت خودرو وجود دارند، که هر کدام دارای مزایا و معایب مختص به خود هستند. در این بررسی ما به شما بهترین روش استعلام قیمت خودرو را معرفی می‌کنیم.

روش سنتی تخمین قیمت خودرو دست دوم

زمانی که دنیای آنلاین به اندازه امروز گسترش پیدا نکرده بود، افراد اغلب به مراکز خرید و فروش خودرو می‌رفتند. در این مراکز هم خریدار و هم فروشنده به‌طور مستقیم با هم ملاقات داشتند و نسبت به شرایط خودرو، مقدار قیمت و غیره با هم صحبت می‌کردند. در گذشته هیچ‌گونه خدماتی در این مراکز ارائه نمی‌شد و همه کارها را خریدار و فروشنده انجام می‌دادند.

امروزه مراکز خرید و فروش ماشین به‌ دلیل تقاضای روزافزون خودروهای کارکرده، خدماتی مانند کارشناسی خودرو، تحریر قولنامه، اخذ نوبت تعویض پلاک و امور اداری را انجام می‌دهند.

اما خرید یا فروش خودرو در این مراکز اغلب معایب زیادی دارد. اول اینکه باید زمانی را صرف کنید و به این مراکز بروید. اگر خریدار هستید و خودرو ندارید، مجبور خواهید بود هزینه‌ای را صرف رفت و آمد کنید.

قیمت خودرو

همچنین فروش خودروهای مشکل‌دار در این مراکز بیشتر از روش‌های دیگر است. اغلب نظارت و کارشناسی درستی نسبت به این ماشین‌ها وجود ندارد. پس ریسک خرید خودرو در این مراکز بالاست.

پس اگر سر رشته‌ای در کارشناسی خودرو ندارید و می‌خواهی برای خرید ماشین دست دوم به سراغ افراد واجد شرایط، این مراکز را توصیه نمی‌کنیم. همچنین امکان تخمین قیمت خودرو در این مراکز دشوار است و شما باید زمان زیادی را صرف کنید.

آگهی روزنامه برای تخمین قیمت خودرو دست دوم

یکی دیگر از روش‌های رایج در استعلام قیمت ماشین کارکرده، آگهی روزنامه است. این کار نیز در همین چند سال گذشته بسیار محبوب بود. هم خریداران و هم فروشندگان از آن استقبال می‌کردند.

فروشنده خودروی خود را با مشخصات و بعضاً قیمت در قالب آگهی در قسمت نیازمندی‌های روزنامه منتشر می‌کرد. سپس خریدار با تهیه روزنامه با فروشنده تماس می‌گرفت. خریدار ممکن بود با چندین فروشنده قرار ملاقات بگذارد. از این ‌رو، باید زمانی را برای انتخاب ماشین مناسب صرف می‌کرد.

قیمت خودرو3

یکی از معایب اصلی این روش، اتلاف زیاد وقت جهت بررسی و تخمین قیمت خودروست. خریدار به‌ دلیل برقراری تماس‌های مختلف باید هزینه‌ای را نیز متحمل می‌شد. پس خرید و فروش خودرو از طریق روزنامه برای خریدار منجر به ‌صرف زمان و هزینه اضافی می‌شود.

همچنین خریدار باید در طول روز چندین قرار ملاقات را در جاهای مختلف شهر برای دیدن و کارشناسی خودرو ترتیب دهد. این کار به ویژه برای کارمندان دشوار به نظر می‌رسد.

در این روش خریدار می‌تواند با چندین تماس مختلف، نسبت به قیمت خودرو یک برآورد شخصی داشته باشد. اما همان‌طور که بیان کردیم، این کار مستلزم وقت زیادی است. از نظر امنیت در خرید خودروی کارکرده نیز باید بگوییم که این روش خطری ندارد، فقط باید فرد معتمدی را به ‌عنوان کارشناس با خود ‌همراه داشته باشید.

اما برای فروشنده داشتن اطمینان از رفتار خریدار مهم‌تر است. افراد بسیاری با این مشکل مواجه شده‌اند که خریدار با مراجعه به خانه شخصی فروشنده، او را مورد اخاذی قرار داده یا از منزلش سرقت کرده است.

قیمت خودرو3

روش آنلاین تخمین قیمت خودرو دست دوم

با ظهور دنیای آنلاین، بسیاری از مشکلات مربوط به خرید و فروش خودروهای کارکرده از بین رفت. شما برای انجام هر کاری اعم از دیدن مشخصات ماشین، تخمین قیمت خودرو، صحبت با فروشنده و غیره دستتان باز است.

دیگر نیازی به مراجعه حضوری و صرف زمان زیاد ندارید. به راحتی می‌توانید وارد سایت مربوطه شوید و از قیمت روز خودروی مورد نظر خود مطلع شوید.

حتی بسیاری از وب‌سایت‌ها از پلتفرم‌های هوشمند استفاده می‌کنند. آنها با قرار دادن فیلدهای مختلف اعم از برند خودرو، سال ساخت، مدل، میزان کارکرد، تصادفات، رنگ و بسیاری فیلترهای دیگر، به کاربر یک برآورد دقیق از قیمت خودرو را ارائه می‌دهند.

پس شما فقط با چند کلیک ساده می‌توانید یک لیست کامل از قیمت انواع خودرو را تهیه کنید. اما ممکن است از خود بپرسید: «نحوه کارشناسی و بازدید فنی خودرو چگونه است؟»

برخی وب‌سایت‌ها کارشناس مخصوص خود را به محل اعزام می‌کنند و برخی دیگر در محل خود شرکت اقدام به کارشناسی ماشین می‌کنند. حضور خودرو به همراه فروشنده و خریدار در محل شرکت می‌تواند اطمینان خاطر بیشتری ایجاد کند. این مدل سایت‌ها همچنین کلیه خدمات فروش، خرید و استعلام قیمت را یکجا ارائه می‌دهند.

پس شما می‌توانید تنها از یک سایت برای بررسی خودرو، مشاوره به ‌صورت آنلاین، کارشناسی در محل و در نهایت قول‌نامه ماشین استفاده کنید.

کدام روش بهترین راه استعلام قیمت خودرو است؟

با توجه به توضیحات فوق می‌توان روش آنلاین را بهترین گزینه برای استعلام خود در نظر گرفت. این روش در زمان و هزینه‌هایتان صرفه‌جویی می‌کند.

شما می‌توانید به ‌صورت رایگان قیمت روز خودرو را دریافت کنید، بدون اینکه نیاز به برقراری تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به مراکز خرید و فروش ماشین‌های دست دوم داشته باشید. پس با چند کلیک ساده، قیمت خودروی مورد نظر خود را به ‌صورت آنلاین محاسبه کنید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا