کد خبر: 01030028220
فناوری اطلاعات و ارتباطات

بهترین روش برای کنترل تردد کارمندان

همواره سنجش عملکرد افراد برای مدیران اهمیت زیادی داشته، چرا که مدیران هوشمند می دانند برای افزایش بازدهی، باید میزان عملکرد مفید کارکنان خود را افزایش دهند؛ روش های متنوعی وجود دارند که به مرور به سمت بهینه سازی و حتی حذف کامل و روش های جدید سوق پیدا کردند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام دینگ، در اینجا قصد داریم روش های مختلف کنترل تردد و حضور و غیاب پرسنل را مقایسه کنیم.

دستگاه کنترل تردد کارتی

یکی از رایج ترین روش های کنترل تردد افراد یک سازمان، دستگاه کنترل تردد کارتی است؛ کارمندان هنگام ورود و خروج با نزدیک نگه داشتن کارت مخصوص به خود کنار دستگاه، هویت خود را اعلام می کنند. استفاده از این سیستم حضور و غیاب بسیار راحت است و ترکیب آن با کنترل کننده ها و یا گیت های ورود و خروج، امنیت را تامین خواهد کرد.

اما یک مدیر هوشمند و آینده نگر مایل است درصد خطای یک سیستم را بیشتر از میزان امیدواری آن بررسی کند. پس سوالاتی پیش می آید: اگر یکی از کارکنان کارت مخصوص به خود را فراموش کند؟ اگر شخصی با کارت پرسنل دیگری اقدام به ثبت ورود و خروج نماید؟

دستگاه کنترل تردد انگشتی

دستگاه های کنترل تردد انگشتی با تشخیص بافت زنده ی فرد، هویت وی را تشخیص و ساعت ورود و خروج را در سیستم ثبت می نماید. این روش امنیت بیشتری دارد.

اما در موارد بسیاری پیش آمده که انگشت به دلایلی آلوده و یا آغشته به ماده ای بوده یا دچار مشکلی از قبیل زخم یا بریدگی شده است.

در این موارد دستگاه حضور و غیاب به دلیل عدم تشخیص بافت انگشت، اجازه ی ثبت ورود و یا خروج را نداده و در نتیجه کارمند ، مجبور به ثبت تردد چندین باره شده و این سبب کلافگی و اتلاف وقت در زمان ورود و خروج شده است.

 علاوه بر این، ماجرای جدید ویروس ها و باکتری ها را در نظر بگیریم؛ در این روش همه ی افراد یک دستگاه را لمس می کنند؛ چه فاجعه ای از این بزرگتر که انتقال بیماری ها به دلیل عدم مدیریت صحیح در شرایط پاندمی کرونا صورت بگیرد؟!

دستگاه کنترل تردد تشخیص چهره

این دستگاه ها با دارا بودن دوربین های مخصوص، چهره ی شخص را با تصویر اولیه ی ذخیره شده در پایگاه داده مقایسه می کنند و در صورت تشخیص هویت، اقدام به ثبت ورود و خروج وی می نمایند؛ این روش بسیار کارآمد و درصد خطای کمتری دارد؛ اما بارها دیده شده که این قبیل دستگاه ها به دلیل تغییراتی که در ظاهر افراد به ویژه بانوان صورت گرفته است، امکان تشخیص چهره را نداشته و یا حتی به دلیل قدیمی شدن مدل آن دستگاه باید نمونه ی جدید تری را تهیه کرد.

 نیاز به توضیح نیست که در این روش هم باید افراد صورت خود را بدون ماسک به دستگاه تشخیص چهره نزدیک کنند که با توجه به ازدحام افراد در زمان ورود و یا خروج، امکان ابتلا به بیماری کرونا یا ویروس های مختلف وجود دارد.

دستگاه کنترل تردد به روش تکنولوژی نوین اندروید و بر پایه ی اپلیکیشن

امروزه جدیدترین و کارآمدترین تکنولوژی ها بر پایه ی اپلیکیشن های اندورید و iOS در دسترس عموم قرار گرفته است.

نرم افزار حضور و غیاب اندروید دینگ که وظیفه ی کنترل تردد پرسنل را بعهده دارد، خطاهای روش های قبلی را ندارد و مدیران کسب و کار می توانند با هزینه مناسب و به آسانی، شخصا بر تردد کارکنان نظارت کنند.

مستقیما در هر جا و هر زمانی، حضور و غیاب پرسنل را با دریافت اعلان بر روی گوشی موبایل خود، در لحظه تحت نظارت داشته و به دلیل عدم نیاز به لمس یک دستگاه مشترک، درصد ابتلا به بیماری های مختلف افراد یک مجموعه را به صفر برساند.

سامانه آنلاین کنترل تردد دینگ بر پایه ی تکنولوژی نوین ذخیره سازی ابری و سیستم عامل اندوید و iOS بنا شده است. ساز و کار این سامانه توسط یک اپلیکیشن موبایل و یک دستگاه بی سیم کوچک مدیریت می شود؛ کارکنان می توانند با نصب اپلیکیشن دینگ و حضور در مجاورت دستگاه، ورود و خروج خود را در سامانه ثبت کنند.

همچنین ثبت تردد کارکنان با قرارگیری در لوکیشن های جغرافیایی از پیش تعریف شده نیز ممکن است.

وقتی امکان اتصال به اینترنت وجود ندارد، پرسنل می توانند با قرارگیری در مجاورت دستگاه دینگ از سیستم هوشمند اهراز هویت از طریق پیامک استفاده کنند و زمان دقیق ورود و خروج خود را در سرور مرکزی ثبت کنند.

در این روش نوین حضور و غیاب، می توانید توسط پنل تحت وب و یا اپلیکیشن مدیریت، پرسنل و شیفت های کاری را تعریف کنید، درخواست های ورود و خروج، مرخصی و ماموریت کارکنان را مدیریت و برای افراد خارج از مجموعه لوکیشن جغرافیایی تعریف کنید تا هنگام فعالیت در ساعات ماموریت یا در وضعیت دورکاری ایام کرونا، به راحتی ورود و خروج و سایر درخواست های خود راثبت کنند.

در مورد روشهای ضد تقلب سامانه دینگ، می توان به روش های اسکن بارکد که از اقدام افراد جهت ورود به حساب کاربری یکدیگر و روش عکس سلفی که از تقلب ثبت ورود و خروج به جای یکدیگر جلوگیری می کند، اشاره کرد.

سامانه دینگ به کمک تکنولوژیهای نوین، توانسته مدیر یک مجموعه را از انجام امور سخت و پر هزینه، جهت کنترل تردد کارمندان و مدیریت حضور و غیاب آن ها بی نیاز کند و با ثبت و اختصاص موقعیت مکانی برای افراد دورکار فضای کاری امنی برای طرفین ایجاد کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا