کد خبر: 18030185890
انرژیروزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

بهره‌برداری از خط انتقال گاز زنجان به نیروگاه آرین

مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز کشور از انتقال گاز و آغاز بهره‌برداری خط لوله انتقال گاز زنجان به نیروگاه آرین شماره ۲ و انجام عملیات اتصال نهایی و تزریق گاز به خط لوله مذکور به طول ۷ هزار و ۴۹۳ متر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ۸ عملیات انتقال گاز کشور، فیروز خدائی افزود: عملیات اتصال نهایی نیروگاه آرین، منشعب از خط ۴۸ اینچ زنجان – تبریز در راستای انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی به صنایع مهم و کلیدی در حداقل زمان ممکن با موفقیت انجام شد.

او افزود: این عملیات با برنامه ریزی دقیق و تلاش تیم عملیاتی زبده و متخصص به مدت ۷۲ ساعت برنامه‌ریزی شده بود که با تلاش شبانه روزی همکاران این منطقه و شرکت گاز استان زنجان در کمتر از زمان تعریف شده و حداقل هدررفت گاز با ایمنی و موفقیت کامل به اتمام رسید.

مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز با قدردانی از تلاش همکاران منطقه ۸ در انجام این عملیات اظهار کرد: پس از انجام عملیات آزمایش هیدرو استاتیک خط مذکور، برشکاری، جوشکاری و اتصال نهایی به شیر هات تپ و رادیوگرافی سرجوش‌ها و تزریق گاز، به منظور حصول اطمینان از سلامت خط، نشت‌یابی وکنترل‌های لازم انجام و خط لوله مذکور در سرویس قرار گرفت.

خدایی یادآور شد: تاسیسات تقویت فشار گاز زنجان به منظور تحت پوشش قراردادن استان‌های زنجان و آذربایجان شرقی با ظرفیت انتقال ۶۰ میلیون متر مکعب در روز، با دارا بودن ۳ دستگاه توربوکمپرسور با توان کل ۵۰ مگاوات، در سال ۱۳۸۶ به بهره‌برداری رسیده است.

گفتنی است، منطقه ۸ انتقال گاز از مناطق دهگانه شرکت انتقال گاز ایران است که با ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۹ تاسیسات تقویت فشار، گاز تحویلی از مبادی تولید را به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و بخشی از استان‌های زنجان، کردستان و گیلان و پایانه صادراتی انتقال می‌دهد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا