کد خبر: 14040189983
اقتصادروزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۳ روستای شعیبیه خوزستان

 طرح آبرسانی به ۳ روستا و کلنگ زنی آبرسانی به ۳۸ روستای شرق شعیبیه خوزستان یکشنبه شب با حضور سردار احمد خادم‌سیدالشهداء فرمانده قرارگاه کربلا نیروی زمینی سپاه طی آیینی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا خوزستان در این آیین با اشاره به سرعت‌بخشی به طرح‌های آبرسانی به روستاهای خوزستان در دولت سیزدهم گفت: طرح‌های بزرگ و متعدد آبرسانی به روستاهای خوزستان آغاز شده است که با تکمیل این طرح ها تنش آبی روستاهای این استان به صفر می‌رسد.

محسن قمشی افزود: طرح‌های آبرسانی در شهرستان شوشتر در ۳ بخش گرگر، شرق و غرب این شهرستان در حال انجام است که در گرگر ۷۱ روستا، در بخش غرب شعبییه ۳۳  و در شرق ۳۸ پروژه آبرسانی اجرا شده است.

او بیان کرد: با اجرای پروژه‌های آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ۱۴۲ روستا با صرف اعتبار ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در شهرستان شوشتر از نعمت آب شرب با کیفیت بهره‌مند می‌شوند.

معاونت بهره‌برداری آب شرکت آبفا خوزستان افزود: امروز پروژه آبرسانی و افتتاح سه روستای چمتر خان ، پرزینستان و شهرک مختاری  با اجرای سه هزار متر خط انتقال و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال آبرسانی به این سه روستا اجرایی شده است.

قمشی بسیج سازندگی سپاه ولیعصر(عج) و قرارگاه کربلا را ۲ معین اجرای طرح های محرومیت زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در خوزستان دانست و ادامه داد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تا کنون در بخش محرومیت زدایی، پروژه‌های آبرسانی در روستاهای کرخه، شادگان، آبادان و اندیکا و غیزانیه، شوشتر، دهدز، شعیبیه، حمیدیه، هفتکل، دشت آزادگان با جدیت آغاز شده است.

او پایان تنش آبی در روستاهای خوزستان را اولویت دولیت سیزدهم دانست و ادامه داد: تمام تلاش مجموعه آبفای خوزستان این است که تا پایان امسال هیچ روستای بدون آبی در خوزستان وجود نداشته باشد.

هزار و ۲۶۰ روستای خوزستان در دولت سیزدهم دارای آب و یا آب آن ها پایدار شده است ضمن اینکه در ماه های اخیر در قالب طرح های محرومیت زدایی آب رسانی به صدها روستای دیگر خوزستان نیز آغاز شده است.

معاونت بهره‌برداری آب شرکت آبفا خوزستان افزود: علاوه بر تأمین اعتبار حقوق و واریزی مستمر و سایر پرداخت‌های پرسنلی و غیر پرسنلی در دستگاه‌های اجرایی، تأمین اعتبار برای تبدیل وضعیت استخدامی تعداد ۲۲۹ نفر از کارکنان ایثارگر دستگاه‌های اجرایی استان، تأمین اعتبار تعداد ۱۵۴ نفر نیروی جدیدالاستخدام، تأمین پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی ۴۱۶ نفر بازنشستگان سال ۱۳۹۹ دستگاه‌های اجرایی در طول سال۱۴۰۰ صورت پذیرفته و در راستای تحقق بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد نیز اقدامات مهمی انجام گرفته است.

قمشی در خصوص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بیان کرد: این اعتبارات در قالب اعتبارات استانی و ردیف¬های مختلف بالغ بر ۱۷۸۹۱ میلیارد ریال مصوب و مبلغ ۱۰۱۸۰ میلیارد ریال تخصیص بین ۲۶۹۷ پروژه در قالب ۵۲۸ موافقتنامه استانی و ۱۸ موافقتنامه استانی ویژه تنظیم و پس از بررسی و تأیید طی مراحل مربوطه، مبادله موافقتنامه انجام شده است.

او بیان کرد: اعتبارات تسویه بدهی‌های دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی که بالغ بر ۳۷۱ میلیارد ریال برای طرح‌های استانی و استانی ویژه است که تخصیص این اعتبارات ۱۰۰ درصد نقدی است؛ از محل اعتبارات محرومیت زدایی موضوع جزء (۳) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور بالغ بر ۸۰۵ میلیارد ریال ابلاغ شده که تخصیص اعتبار مذکور مبلغ ۴۰۲ میلیارد ریال است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا