کد خبر: 05060043571
روزنامهعصر انقراض (طنز)

به زندگی واقعی سلام کنید (طنز)

راضیه حسینی

مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخمگذار میهن با رد گرانی قیمت تخم مرغ در بازار معتقد است؛ قیمت تخم مرغ پس از حدود یکسال واقعی شده است.»

اصلاً مهم نیست که این واقعیت، برای ما مردم عادی کمی گران تمام می‌شود مثل همه واقعیت‌های دیگر. مثلاً دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش ۳۰ تا ۹۰ درصدی قیمت مواد غذایی پرمصرف از ابتدایی سال تاکنون خبر داد.

 باور کنید داریم تمام سعی خودمان را می‌کنیم تا واقعیت را بپذیریم. اصلاً نگران نباشید، فقط کمی زمان بدهید با این‌همه واقعیت کنار بیاییم. بعد مطمئن باشید دیگر حرفی از گرانی نمی‌زنیم.

ابتدا باید توهم‌ها را دوربریزیم. احتمالاً تنها چیزی که این‌جا توهمی بیش نیست جیب خالی ماست. ما تصور کرده‌ایم که پول‌مان نمی‌رسد به خرید تخم ‌مرغ و سایر مایحتاج ضروری و با این تصور مدام می‌گوییم همه چیز چقدر گران شده است، بعد به جان مسئولان غر می‌زنیم. انکار واقعیت باعث شده است یک مشت آدم توهمی نادان دور هم جمع شویم و فکر کنیم اوضاع‌مان چقدر بد و ناجور است؛ در صورتی‌که اصلاً هم این‌طور نیست. در واقع، پول کم نیست، فقط باید دیدمان را عوض کنیم تا بفهمیم اصلاً مشکلی به اسم نداری و گرانی وجود ندارد.

 مثلاً وقتی صاحب‌خانه می‌گوید باید چندین میلیون دیگر بگذاری روی اجاره و رهن، با خودمان بگوییم: این قیمت اصلاً گران نیست. قیمت خانه تازه واقعی شده است.

یا وقتی برای خرید به فروشگاه می‌رویم و می‌بینیم با پول توی جیب‌مان یک دبه ماست هم نمی‌توانیم بخریم، بگوییم: این دبه ماست گران نیست، قیمتش تازه واقعی شده است.

با همین شیوه به قصابی، میوه‌فروشی و … برویم، بعد خوشحال و راضی به خانه برگردیم و وقتی صدای شکم گرسنه‌مان را شنیدیم، بگوییم: «این شکم گرسنه نیست، تازه دارد به صورت واقعی سیر می‌شود.» وقتی هم صاحب‌خانه وسایل را بیرون ریخت بگوییم: «بی‌خانمان نشدم. زیر سقف آسمان خانه‌ام تازه واقعی شده.»

بعد می‌توانیم کاملاً واقعی از زندگی لذت ببریم و دیگر نگران گرانی، تورم، قیمت‌های بالا و خالی بودن جیب نباشیم. به زندگی واقعی سلام کنید و حالش را ببرید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا