کد خبر: 300601102243
اقتصادبورس

بورس با رنگ قرمز به استقبال پاییز می رود / افت ادامه دار شاخص کل

بورس بدون توقف به روند نزولی خود ادامه می دهد و در یک ساعت ابتدایی آخرین روز بازار در تابستان ۱۴۰۱،‌شاخص کل با افت بیش از ۳هزار واحدی همراه بوده است.

ارزش معاملات خرد حدود ۶۶۰ میلیارد تومان بوده است و حقیقی‌ها حدود ۸۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ بورس فعلاً ترمز بریده است و کندل های سنگین نزولی بر روی چارت شاخص کل نقش می بندد. همانگونه که در گزارش های قبلی به آن اشاره شد،‌ فعلاً متغیرها مهم اثرگذار بازار سهام از برجام گرفته تا بازارهای جهانی،‌ به نفع بورس نیست.

در این میان تسویه های اعتباری هم پاشنه آشیبل بازار در آخرین روزهای تابستان شده است.

امروز همه منتظر جلسه فدرال رزرو هستند تا میزان افزایش نرخ بهره آمریکا اعلام شود و پیش بینی ها حاکی از آن است که باید منتظر افزایش حداقل ۰.۷۵ واحد درصدی نرخ بهره باشیم و حتی برخی از گزارش ها پیش بینی افزایش یک واحد درصدی را می کنند.

در این شرایط شاخص کل در یک ساعت ابتدایی بازار با افت بیش از ۳هزار و ۲۵۰ واحدی همراه شد و تا سطح یک میلیون و ۳۶۳هزار واحدی کاهش یافت.

«وبملت» با ۵۱۵ واحد، «شپنا» با ۳۵۳ واحد و «فولاد» با ۲۸۱ واحد بیش ترین تاثیر را در کاهش شاخص کل داشته اند.

شاخص هم وزن نیز با کاهش بیش از ۸۱۰ واحدی در آستانه سقوط به سطح ۳۹۶هزار واحدی است.

ارزش معاملات خرد در یک ساعت ابتدایی بازار حدود ۶۶۳هزار میلیارد تومان بوده است و حقیقی‌ها حدود ۸۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

«مادیراح» با ۶.۵ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را ثبت کرده است و «وبملت» با ۱.۵ و «گشان» با ۱.۵ میلیارد تومان در رتبه های بعدی ورود پول حقیقی قرار دارند.

در نقطه مقابل «خصدار» و «آبین» با ۶ و «خودرو» با ۴ میلیارد تومان بیش ترین ورود پول حقیقی را ثبت کرده است.

در میان صنایع نیز «تولید محصولات کامیپوتری» با ۶ میلیارد تومان بیش ترین ورود و «محصولات شیمیایی» با ۱۲.۵ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را تجربه کردند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا