کد خبر: 280502135809
اقتصادجامعه و فرهنگروزنامهگردشگری

بورس در خدمت صنعت گردشگری کشور

عصر اقتصاد: در همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری که دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد، ابزارهای متنوع، نوین و بسترهای مساعد بخش سرمایه‌گذاری از جمله بورس به خدمت صنعت گردشگری کشور در آورده خواهد شد.

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران که دی ماه سال جاری با مشارکت‌های اجرایی، بخش خصوصی و غیردولتی با وزات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار خواهد شد، حضور یافت و ضمن استماع نقطه نظرات اعضای حاضر از دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف این گردهمایی بزرگ را بسترسازی برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی بخش خصوصی و غیردولتی از طریق تسهیل فرآیندهای این حوزه و فراهم آوردن زمینه حضور سرمایه‌گذاران و متقاضیان و تشویق و ترغیب آنها اعلام کرد.

او با بیان اینکه اداره‌کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه معاونت گردشگری در تلاش است مشارکت حداکثری سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های اجرایی یا خدمات‌رسان به این حوزه را فراهم آورد، این همایش را فرصتی برای ارائه ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و تحقق بخشی از اهداف و سیاست‌های کلان برای جذب سرمایه‌گذار، تسهیل در فرآیندهای سرمایه‌گذاری و ایجاد هماهنگی و نقش‌آفرینی دستگاه‌های اجرایی برای تمامی ذینفعان بخش خصوصی و غیردولتی عنوان کرد.

به گفته معاون گردشگری با توجه به اینکه ایجاد بستر و فضای گفتمان ذینفعان در نشست‌های تخصصی و حضور دستگاه‌های اجرایی مهم و اثرگذار با مشارکت سرمایه‌گذاران و متقاضیان سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین رویکردهای این همایش و نمایشگاه به شمار می‌آید از این رو تلاش شده است که هدایت سرمایه‌گذاران برای ورود به حوزه‌های جدید سرمایه‌گذاری از جمله پارک‌های طبیعت‌گردی، قرقگاه‌های حیات وحش و غیره محقق شود.

 معاون گردشگری با اشاره به اینکه در رویداد پیش رو کمیت و تعداد بسته‌های سرمایه‌گذاری دارای اولویت نیست، نسبت به ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری مطلوب و بسته‌های سرمایه‌گذاری که مجوزهای لازم آنها اخذ شده است، تاکید کرد و لزوم به کارگیری ابزارهای نوین و زمینه‌های مستعد سرمایه‌گذاری موجود از جمله بورس را ضروری خواند.

پررنگ بودن نقش مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران و فعالان در ابعاد و موضوعات مختلف سرمایه‌گذاری، حضور شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ صنعتی و تولیدی و گردشگری، دستگاه‌های اجرایی صاحب فرصت‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری از جمله شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، وزارت نیرو، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان محیط زیست و صندوق حفظ و احیاء بناهای تاریخی، شرکت فرودگاه‌ها و غیره برای تنوع‌بخشی به حوزه‌های سرمایه‌گذاری از جمله سایر زوایای دارای اهمیت به گفته معاون گردشگری بود.

شالبافیان همچنین با تاکید بر اینکه در رویداد همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری نشست‌های B2B بین سرمایه‌گذاران و برگزاری پنل‌های تخصصی با محوریت و حضور بخش خصوصی و غیردولتی برای تشریح محورهای اساسی توسعه صنعت گردشگری برگزار خواهد شد، معرفی ظرفیت‌های کارآفرینی، نوآورانه و خلاق در صنعت گردشگری را دارای اولویت خواند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، همچنین در این نشست معاون گردشگری پیرو بررسی راهکارهای توجیه‌پذیر و ایجاد انگیزه و جاذب سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری، اهتمام به گردشگری موضوعی شامل سرمایه‌گذاری در گردشگری ساحلی، دریایی، گردشگری سلامت، توسعه مراکز تفریحی و سرگرمی، گردشگری کشاورزی، گردشگری خلاق و نوآورانه(استارت آپ‌ها) را در دستور کار قرار داد.

به گفته او هم‌افزایی زنجیره ذی‌نفعان سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران از قبیل صنایع ریلی، هوایی، دریایی، اقامتی، زیرساختی، جاده‌ای و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان گردشگری دراین رویداد می‌تواند زمینه‌ساز اهداف تحقق توسعه گردشگری در کشور باشد.

انتخب طیف گسترده مخاطبین در همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری

همچنین احمد تجری مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری گفت: این نشست پیرو برگزاری سلسه نشست‌های متوالی، همفکری و هم‌افزایی با دستگاه‌های مختلف بوده است و هم‌اکنون بخش زیادی از آن جنبه اجرایی پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت‌های مختلفی در قالب فرصت و بسته‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود تا در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد، از این رو مشارکت دستگاه‌های بسیار زیادی از جمله شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، ظرفیت‌های آبی، بنادر و خیلی از دستگاه‌های مرتبط اخذ شده است.

 تجری با تاکید بر اینکه نیاز است انسجامی میان دستگاه‌های ملی و استانی ایجاد شود، اظهار امیدواری کرد که هم فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوب و هم بسته‌های سرمایه‌گذاری آماده ارائه شود تا مخاطبین گسترده‌ای که ویژه این رویداد شامل سرمایه‌گذاران داخلی، خارجی، ایرانیان مقیم خارج از کشور و نیز فعالین اقتصادی دارای رزومه مطلوب در حوزه‌های مختلف در نظر گرفته شده‌اند، بتوانند بهره‌مندی لازم را داشته باشند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا