کد خبر: 12060199394
اقتصادبورس

بورس دیگر توافق را باور ندارد / فرار حقیقی‌ ها از برجامی ها

اولین روز هفته در حالی آغاز شد که ریسک های بازار به اوج خود رسیده است؛ برجام در مبهم ترین حالت چند ماه گذشته قرار دارد و بازارهای کامودیتی،‌ آخر هفته قرمزی را پشت سر گذاشتند.

مجموع این عوامل منجر شد تا شاخص کل در نیمه ابتدایی بازار با افت بیش از ۱۱هزار واحدی همراه شود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ بورس اولین روز هفته را خونین آغاز کرد و در نیمه اول معاملات،‌ شاخص کل افت بیش از ۱۱ هزار واحدی را ثبت کرد.

نگاهی به نمادهای تاثیرگذار در افت شاخص نشان می دهد که تقریبا تمام صنایع مهم بازار روند نزولی در پیش گرفته‌اند؛‌ فولاد با ۹۸۶، شبندر با ۸۵۶، فملی با ۸۵۰، شپنا با ۸۹۷ و حکشتی با ۷۰۰ واحد از جمله نمادهایی بودند که نزول امروز شاخص را رقم زدند.

 شاخص هم وزن هم با کاهش بیش از ۳هزار واحدی همراه شده است.

 اصلاح قیمتی بازارهای جهانی در آخرین روزهای هفته و واکنش منفی آمریکا به پاسخ ایران مهم ترین دلایلی است که شرایط کنونی بازار را رقم زده است. در شرایطی که ریسک های مهم بازار یعنی برجام و اقتصاد جهانی به اوج خود رسیده است، انتظار چنین شرایطی برای امروز وجود داشت.

ارزش معاملات خرد در نیمه اول بازار حدود یک هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان بوده است.

در ۹۰ دقیقه ابتدایی بازار،‌ شاهد خروج بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بودیم که با ادامه روند کنونی احتمالا شاهد یکی از شدیدترین خروج پول های حقیقی باشیم.

بررسی روند پول حقیقی در میان صنایع و نمادهای معامله شده در بازار امروز نشان می دهد که بیش‌ترین خروج پول حقیقی در برجامی‌ها اتفاق افتاده است؛

حکشتی با ۲۳، وبملت با ۱۵ و خساپا با ۱۴ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند. در نقطه مقابل فپتنا با ۱۴، دانا با ۳ و انرژی۳ با ۲ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را تجربه کردند.

از میان صنایع هم خودرو و ساخت قطعات با بیش از ۳۴ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کرده است. فلزات اساسی هم در نیمه اول بازار ورود بیش از ۴ میلیارد تومان پول حقیقی را تجربه کردند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا