کد خبر: 240701104723
اقتصادبورس

بورس منفی ماند | کاهش ۶ هزار و ۶۱۳ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس تهران امروز (یکشنبه، ۲۴ مهرماه) با ۶ هزار و ۶۱۳ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ٣۱۱ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش همشهری آنلاین، شاخص هم‌وزن با سه هزار و ۳۲ واحد کاهش به ٣۷۶ هزار و ۵۳۸ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۸۱۲ واحد افت به ۲۲۵ هزار و ۲۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۶ هزار و ۴۶ واحد و شاخص بازار دوم، ۹ ‌هزار و ۶۶۶ واحد کاهش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۵۵۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۶ هزار و ۶۱۲ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین نفت بهران (شبهرن) با ۲۱۷ واحد، ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس) با ۷۱واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۵۳ واحد، صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۳۵ واحد و دشت مرغاب (غدشت) با ۲۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۵۸ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۳۸۱ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۳۷۰ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۳۷ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۳۱۸ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۵۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، دشت مرغاب (غدشت)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و پتروشیمی فناوران (شفن) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۶۲ میلیون و ۷۲۸ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۱۷ واحد کاهش داشت و به ۱۷ هزار و ۸۳۸ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۴۱ هزار و ۴۵۵ نوبت بود.

پالایش نفت لاوان (شاوان)، حمل و نقل گهرترابر سیرجان (حگهر)، کشتیرانی دریای خزر (حخزر)، تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند، همچنین پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فرابورس ایران (فرابورس)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا