کد خبر: 03060043464
اقتصادبورس

بورس نزولی آغاز شد، صعودی به پایان رسید

بازار سرمایه در آخرین روز کاری خود در هفته جاری روندی پرنوسان داشت؛ به طوری که در ساعات میانی معاملات روندی نزولی داشت و تا یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد نیز کاهش یافت اما در ساعات پایانی توانست روندی صعودی به خود بگیرد و تا یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس توانست با ۱۰۴۳ درصد افزایش نسبت به روز گذشته ۶۶۷۲ واحد صعود و رقم یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد را ثبت کرد.

شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۵۰۷۸ واحد افزایش یافت و به رقم ۴۵۶ هزار و ۲۹۸ واحد رسید.

معامله گران این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۱۰ هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال انجام دادند.

در این بازار ۲۷۱ نماد مثبت و ۱۰۹ نماد منفی بودند و از میان نمادهای بورسی صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه گذاری تامین اجتماعی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل گسترش نفت و گاز پارسیان، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و معدنی و صنعتی گلگهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم توانست با ۰.۴۴ درصد رشد نسبت به روز گذشته ۹۷ واحد صعود کند و به رقم ۲۲ هزار و ۳۱۷ واحد برسد.

در این بازار ۶۱۷ هزار معامله به ارزش ۶۵ هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال انجام شد.

۱۴۷ نماد در بازار فرابورس روند مثبت و ۱۰۶ نماد نیز روندی منفی داشتند.

همچنین پلیمر آریاساسول و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، فرابورس ایران، شرکت آهن و فولاد ارفع و بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا