کد خبر: 27010178090
اقتصادبورس

بورس یکپارچه سبز شد

شاخص کل بورس امروز با افزایش ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحدی به یک میلیون و ۴۶۷ هزار واحد رسید.

به گزارش همشهری‌ آنلاین، شاخص کل بورس امروز شنبه ( ۲۷ فروردین ۱۴۰۱) با افزایش ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحدی به یک میلیون و ۴۶۷ هزار واحد رسید.

امروز شاخص کل (هم‌وزن)  مثبت بود و با ۴ هزار و  ۶۷۵ واحد افزایش به ۳۸۷ هزار و ۶۳۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۴۸۶ هزار و  ۲۷۹ معامله به ارزش ۴ هزار و  ۷۲۷ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فولاد،فملی، پارسان،شتران، رمپنا، اخابر و شبندر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین امروز نمادهای فخوز، پاکشو و تملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

اما امروز شاخص فرابورس با افزایش حدود ۲۰۹ واحدی به ۲۰ هزار و ۲۴۷ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۳۰ هزار و ۸۲۴ معامله بود.

امروز نمادهای آریا، شگویا، شاوان، مارون وکزغال بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای وسپهر، دماوند و اعتلا نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین به گزارش اقتصاد آنلاین، افراد حقیقی امروز ۲۲۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران بود.

 در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۲۲۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۶۶۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۵درصد یعنی سه هزار و ۹۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان پنج درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «سرمایه گذاری‌ها» و «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فلزات اساسی» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وتوصا»، «آریا» و «بفجرح» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «فولاد»، «فملی» و «بپاس» معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران معادل ۱۰۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی فولاد مبارکه اصفهان با برتری ۲۸میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۷۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۵۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۲۰میلیارد تومان بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا