کد خبر: 24100065099
روزنامهعصر انقراض (طنز)

بکوش زیبایی در نگاه تو باشد (طنز)

راضیه حسینی

در خبرها آمده: «اجاره اتاق‌های ۱۰ تا ۱۵ مترمربعی برای زندگی در پی افزایش قیمت اجاره‌بها رونق اتاق‌های مجردی مشترک»

لطفاً زاویه نگاه‌تان را عوض کنید. در این زاویه فقط معایب اتاق‌های ده، پانزده متری را می‌بینید و متعجب می‌شوید که چطور یک خانواده می‌تواند در چنین متراژی زندگی کند.

اما اجازه بدهید از مزایای این خانه‌های نقلی که نه، یک‌چهارم نقلی برای‌تان بگویم. اولاً از آنجایی که نقل و نبات برای بدن خیلی ضرر دارد، پس هر چه اندازه نقل کوچک‌تر باشد سلامتی مردم بیشتر خواهد شد.

دومین مزیت این خانه‌ها کم‌توقع بودن آن‌هاست. خانه ده متری اصلاً از شما انتظار ندارد، مبلمان، یخچال، فریزر، گاز پنج شعلع و…را در آن جا بدهید. همین که یکی دو تا صندلی و یک یخچال کوچک و گاز دو شعله را داخلش بگذارید کلاهش را می‌اندازد هوا و پس نمی‌گیرد.

شما هم هرگز از خالی بودن خانه ناراحت نمی‌شوید و فکر نمی‌کنید چرا حقوق‌تان این‌قدر پایین است که نمی‌توانید با آن وسایل منزل بخرید. به جان مسئولان بیچاره غر نمی‌زنید که چرا وسایل این‌قدر گران است.

وقتی یخچال‌‍تان، نهایت دو، سه طبقه کوچک داشته باشد، خالی بودنش هم کمتر به چشم می‌آید و دیگر نگران گرانی گوشت، مرغ، میوه و باقی خوراکی‌ها نمی‌شوید.

در خانه‌های کوچک، صفا و صمیمیت هم بیشتر است و هیچ‌وقت قهر و دوری اتفاق نمی‌افتد. در واقع جایی برای فاصله‌گرفتن وجود ندارد. بیچاره آن‌هایی که در خانه‌های بزرگ زندگی می‌کنند. همیشه در معرض خطر قهر قرار دارند، چون امکاناتش فراهم است.

راحت می‌توانند بروند توی اتاق خودشان، در را پشت سرشان محکم ببندند. تازه اگر اتاق، مستر هم داشته باشد که خطر بیشتر هم می‌شود. آنها در پیله تنهایی خودشان آن‌قدر فرو می‌روند که شاید کلاً فراموش شوند.

اما این خطر در خانه‌های ده، پانزده متری اصلاً وجود ندارد. در این خانه‌ها پیله جای خودش را به کلونی می‌دهد. کنار هم بودن حرف اول و آخر را می‌زند و همین بهترین نکته این اتاق‌هاست.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا