کد خبر: 24050196168
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

بیت‌کوین ۲۵هزار دلاری؟ / حمایت و مقاومت‌های بازار رمزارز

بیت‌‎کوین روز گذشته با برگشت به سطح ۲۴هزار دلار، انرژی کافی برای صعود به ۲۵هزار دلار را بدست آورد؛ بازار رمزارز در پی صعود بیت‌کوین امروز را سبز آغاز کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز ۲۴مرداد ۱۴۰۱، بیت‌کوین پس از صعود جهشی از سطح ۲۴هزار به ۲۵هزار دلار رسید.

این جهش چندان پایدار نبود و بیت‌کوین کندل چهارساعتی خود را زیر ۲۵هزار دلار بست. در حال حاضر تا لحظه نگارش این گزارش، بیت‌کوین در سطح ۲۴هزار و ۸۰۰دلار معامله می‌شود. بازار رمزارز نیز همچنان سبز است.

دامیننس بیت‌کوین و بازار رمزارز

در پی صعود بیت‌کوین به سطح ۲۵هزار دلار، شاخص دامیننس نیز در تلاش برای بازگشت دوباره به سطح بالای ۴۱درصد است.

در صورت صعود بیت‌کوین، انتظار می‌رود در کوتاه مدت، دامیننس نیز به سطوح بالاتری برگردد. البته لازم به ذکر است که این شاخص در میان مدت حتی روندی نزولی در پیش دارد.

اگر شاخص دامیننس نزولی شود و بیت‌کوین به سطوح بالاتر صعود کند، باید انتظار حرکات شدیدتری را در آلت‌کوین‌ها داشته باشیم.
شاخص ترس و طمع بیت‌کوین، Lookintobitcoin

سطوح بیت‌کوین

در حال حاضر تحلیلگران سنتیمنت بازار رمزارز، موضع معامله‌گران را نسبت به بازار رمزارز، مشروط به قیمت و دامیننس بیت‌کوین می‌بینند.

گفتنی است، شاخص ترس و طمع نسبت به دیروز تغییرات چندانی نداشته است و انتظار می‌رود در صورت تثبیت بیت‌کوین در بالای ۲۵هزار دلار، این شاخص نیز، به سطح ۵۰ واحد برسد.

بیت‌کوین در جنبه صعودی خود، سطح مقاومتی مهم ۲۵هزار دلار را دارد. تحلیلگران انتظار دارند، در صورت تثبیت قیمت بالای ۲۵هزار دلار، روند صعودی دیگری در بیت‌کوین آغاز شود.
گفتنی‌ست این روند، می‌تواند بیت‌کوین را به سطح ۲۶هزار دلار برساند.

 

از جهت نزولی اما، خرس‌ها تلاش می‌کنند قیمت را زیر ۲۵هزار دلار و ۲۴هزار و ۸۰۰دلار نگهدارند. از دست رفتن این دوسطح برای خرس‌ها نشانه خوبی نخواهد بود.

اگر چنین شود، بازگشت بیت‌کوین به سطح ۲۴هزار دلار و آزمایش دوباره این سطح محتمل است. پس از این سطح نیز، قیمت می‌تواند تا سطح ۲۳هزار و ۲۰۰ نیز پایین بیاید.

سطوح اتریوم

اتریوم پس از این که توانست برای مدت کمی بالای سطح ۲هزار دلار معامله شود. نتوانست خود را بالای این سطح نگهدارد و دوباره به سطح ۱هزار و ۹۰۰دلار بازگشت.

در حال حاضر اتریوم در نزدیکی ۲هزار دلار قرار دارد. انتظار می‌رود قیمت دوباره سطح بالای ۲هزار دلار را آزمایش کند. گفتنی است مقاومت روانی اصلی اتریوم، سطح ۲هزار دلار است. در صورت تثبیت قیمت بالای این سطح، باید انتظار روند صعودی شدیدتری را در اتریوم داشته باشیم.

از جنبه نزولی، اولین و مهمترین سطح حمایت برای اتریوم، سطح ۱هزار و ۹۰۰دلار است. پس از آن قیمت تا سطوح ۱هزار و ۸۵۰ و ۱هزار و ۸۰۰دلار نیز می‌تواند پایین برود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا