کد خبر: 270701105271
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

بیت کوین برای جهش قیمتی تازه آماده می‌شود؟

قیمت بیت کوین در محدوده معاملاتی بین ۱۹۰۰۰ تا ۱۹۴۰۰ دلار باقی ماند. گفتنی است شکست این محدوده، روند قیمتی آینده را تعیین خواهد کرد. از سوی دیگر، اتریوم بیش از ۱ درصد کاهش یافته و به ۱۳۰۲ دلار رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، ارزهای رمزپایه اصلی مانند بیت کوین امروز در منطقه منفی معامله می‌شدند و ارزش بازار جهانی کریپتو در روز گذشته با ۰٫۷ درصد کاهش به ۹۲۷ میلیارد دلار رسید. در مقابل، حجم کل بازار کریپتو در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷ درصد رشد کرد و به ۰٫۷ میلیون دلار رسید.

حجم کل بازار دیفای ۳٫۶ میلیارد دلار بود، در حالی که حجم کل استیبل کوین‌ها در سطح ۵۰ میلیارد دلار قرار گرفت.

بازار ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین

برترین برندگان و بازندگان آلت‌کوین

بهترین عملکرد در بازار کنونی را رمزارزهایی مانند، Aave (AAVE)، Monero (XMR)  و Maker (MKR) داشتند. Aave (AAVE) با بیش از ۴ درصد افزایش به ۸۲ دلار رسید، در حالی که قیمت XMR با بیش از ۱٫۵ درصد افزایش به ۱۴۶ دلار رسیده است.

علاوه بر این، قیمت MKR بیش از ۲ درصد افزایش یافت و به ۱۱۱۱ دلار رسید.

قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۱ درصد کاهش داشته و به ۶٫۲ دلار رسیده است. قیمت Quant بیش از ۱۲ درصد کاهش یافته و به محدوده ۱۷۲ دلار رسیده است.

مصرف انرژی بیت کوین ۴۱ درصد افزایش یافت

علیرغم اینکه اتحادیه اروپا در اوایل سال جاری پیشنهاد ممنوعیت استخراج کریپتو را لغو کرد، ممکن است به زودی قوانین بیشتری برای کاهش اثرات زیست محیطی منفی این صنعت وضع کند.

مصرف انرژی بیت کوین علیرغم پیشرفت‌های چشمگیر در بهره‌وری انرژی و ترکیب انرژی متنوع‌تر و پایدارتر، ۴۱ درصد در سال افزایش داشته است.

علاوه بر این، این نگرانی وجود دارد که این روند ممکن است منجر به سرکوب استخراج ماینرها توسط سازمان‌های دولتی شود.

این اطلاعات از مطالعه‌ای که در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ توسط شورای ماینینگ بیت کوین (BMC) منتشر شد، گردآوری شده است، سازمانی که ۵۱ شرکت بزرگ استخراج بیت‌کوین را در سطح جهان، عضو دارد.

بر اساس گزارش BMC، استخراج بیت کوین ۰٫۱۶ درصد از تولید انرژی جهان را مصرف می‌کند که تا حدودی کمتر از مقدار استفاده شده توسط بازی‌های رایانه‌ای است و «نسبت ناچیزی از انرژی جهانی است».

BMC همچنین دریافت که استخراج بیت‌کوین به میزان ناچیز ۰٫۱۰ درصد در انتشار کربن جهانی نقش داشته است.

با این حال، با افزایش بحث در مورد مصرف انرژی استخراج بیت کوین، رگولاتورها ممکن است اقدامات سختگیرانه‌ای انجام دهند که مشکلاتی را برای استخراج کنندگان بیت‌کوین ایجاد خواهد کرد. در نتیجه قیمت بیت‌کوین همچنان در حال کاهش است.

نمودار قیمت بیت‌کوین
نمودار قیمت بیت‌کوین – منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

قیمت فعلی بیت‌کوین ۱۹۲۸۳ دلار و حجم معاملات ۲۴ ساعته ۲۹ میلیارد دلار است. بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱٫۵۰ درصد سقوط کرده است. این رمزارز در CoinMarketCap با ارزش بازار زنده ۳۶۹ میلیارد دلار در رتبه اول قرار دارد.

بیت‌کوین یک الگوی مثلث متقارن را تشکیل داده است که پشتیبانی فوری نزدیک به ۱۹۲۰۰ دلار و مقاومت در سطح ۱۹۴۵۰ دلار را مشخص می‌کند.

الگوی مثلث متقارن نشان‌دهنده بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران است و بسته به انتشار اخبار، معمولاً می‌تواند در هر دو طرف ظاهر شود.

بیت‌کوین در حال حاضر درست بالاتر از میانگین متحرک ۵۰ روزه معامله می‌شود که نشان دهنده روند صعودی است.

با این حال، RSI  و MACD در منطقه فروش باقی مانده‌اند و از سوگیری نزولی سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنند.

اگر بیت‌کوین به زیر ۱۹۲۵۰ دلار سقوط کند، ممکن است به پشتیبانی سه گانه قبلی نزدیک به ۱۸۹۰۰ دلار بازگردد. سقوط بیشتر می‌تواند بیت‌کوین را به ۱۸۷۰۰ دلار برساند.

در روند صعودی، مقاومت همچنان نزدیک به ۱۹۴۵۰ دلار قرار دارد. اگر قیمت از ۱۹۶۵۰ دلار بالاتر رود، سرمایه‌گذاران احتمالاً تا ۱۹۹۵۰ دلار خرید را در نظر خواهند گرفت.

نمودار قیمت اتریوم
نمودار قیمت اتریوم – منبع: Tradingview

روند قیمت اتریوم

قیمت فعلی اتریوم ۱۳۰۳ دلار است و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن در سطح ۱۰ میلیارد دلار قرار دارد. در ۲۴ ساعت گذشته، اتریوم بیش از ۲ درصد سقوط کرده است.

اتریوم در CoinMarketCap اکنون با ارزش بازار زنده ۱۵۹ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.

در بخش تکنیکال، اتریوم یک الگوی مثلث صعودی را تشکیل داده است که پشتیبانی فوری نزدیک به ۱۲۹۲ دلار را ارائه می‌دهد. با این حال، ۱۳۰۰ دلار (سطح روانی) احتمالاً از اتریوم نیز پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این، میانگین متحرک ۵۰ روزه از سوگیری صعودی ETH پشتیبانی می‌کند. در روند صعودی، سطوح مقاومت اصلی اتریوم در ۱۳۲۵ دلار و ۱۳۴۱ دلار باقی مانده است.

اگر سطح پشتیبانی ۱۳۰۰ دلار نقض شود، اتریوم ممکن است در معرض سطوح پشتیبانی ۱۲۹۳ دلار یا ۱۲۷۰ دلار قرار گیرد. از آنجایی که RSI و MACD روند نزولی را نشان می‌دهند، معامله‌گران احتمالاً در صورت شکسته شدن سطح ۱۲۹۲ دلار، در جهت نزولی معامله خواهند کرد.

رشد ۲۷ درصدی (CSPR) Casper

با وجود روند نزولی بازار کریپتو، کاسپر در هفت روز گذشته بیش از ۲۷ درصد افزایش یافته و در سطح ۰٫۰۴۴ دلار معامله می‌شود.

Casper (CSPR) مقیاس پذیر است، بنابراین می‎‌تواند به راحتی تعداد زیادی از تراکنش‌ها را انجام دهد. کاسپر به دلیل کارایی و مقیاس پذیری، یک ارز دیجیتال امیدوارکننده است.

Casper (CSPR)  هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد، اما در گذشته عملکرد فوق العاده‌ای را نشان داده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا