کد خبر: 280502135823
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیجهانروزنامه

بیت کوین به طور ناگهانی سقوط کرد

ترجمه: سلیم حیدری

تا به حال این افت بزرگترین افت برای ارز دیجیتال در تابستان امسال است.

قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه با کاهش قابل توجهی مواجه شد و برای مدت کوتاهی به زیر ۲۶۰۰۰ دلار سقوط کرد و یک کاهش ۸ درصدی یک روزه داشت.

زیان‌های مشابهی برای سایر ارزهای دیجیتال از جمله اتر نیز ثبت شد که طبق گزارش‌ها منجر به از بین رفتن یک میلیارد دلار ارز دیجیتال شد.

به گزارش کوین مارکت کپ، بیت کوین پس از کاهش ۲ درصدی روز قبل، به ۲۵۴۰۹ دلار در پایین ترین نقطه خود در روز پنجشنبه سقوط کرد و به پایین ترین حد در دو ماه اخیر رسید و سپس کمی بهبود یافت. اتر و بایننس کوین نیز چندین واحد کاهش یافتند و به ترتیب ۶.۵% و ۶.۴% افت کردند.

سقوط بیت کوین ارزش بازار این ارز را برای اولین بار از اواسط ژوئن (اواخر خرداد) به کمتر از ۵۰۰ میلیارد دلار رساند، در حالی که ارزش آن در همان سطح اندازه گیری شده در ۲۰ ژوئن  (۳۰ خرداد) باقی مانده است. ویل کلمنته، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، افزایش نوسانات را نیز مشاهده کرد، او گفت پنجشنبه بزرگترین افزایش یک روزه بیت کوین برای نوسانات ضمنی است، معیاری که بر اساس پیش بینی بازار، بیانگر تغییرات قیمت در آینده است.

بر اساس ارقام جمع آوری شده توسط CoinGlass، یک سازمان تجزیه و تحلیل داده های رمزنگاری، سرمایه گذاران در حدود ۱۲ ساعت حدود ۱ میلیارد دلار را در رایج ترین ارزهای رمزنگاری شده را به پول نقد تبدیل کردند. علاوه بر بیت کوین، اتر و بایننس کوین، سایر ارزهای الکترونیکی محبوب نیز با کاهش شدید مواجه شدند. Doge و LiteCoin بیش از ۱۰ سقوط کردند.

با وجود این افت، بیت کوین تا سال ۲۰۲۳ حدود ۶۰ درصد افزایش می یابد. فراموش نکنیم که این ارز سال را با کمی بیش از ۱۶۵۰۰ دلار آغاز کرد.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا