کد خبر: 0710999712
اخبار شرکت ها

بیش از ۶ کیلومتر خط لوله دریایی پایانه نفتی جاسک بارگیری شد

عملیات بارگیری ۶.۳ کیلومتر خط لوله دریایی پایانه نفتی جاسک از یارد صنعتی خرمشهر به پایان رسید.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس، سرپرست طرح توسعه پایانه نفتی جاسک امروز (شنبه، ۶ دی ۹۹) ضمن اعلام این خبر گفت: با تلاش حداکثری تیم اجرایی این طرح در بخش کارفرما و پیمانکار، خطوط لوله نخستین مسیر دریایی منتهی به گوی شناور صادراتی پایانه جاسک بارگیری شد.

وحید مالکی گفت: در مجموع ۵۲۰ شاخه لوله ۳۶اینچ پس از پوشش‌دهی در کارخانه اندود بتن خرمشهر توسط دو شناور «کمال ۲۲» و «DN151» بارگیری شده و در روزهای آینده اسکله یارد صنعتی خرمشهر را به مقصد آبهای دریای عمان ترک می‌کنند.

وی با اشاره به این طرح فراملی که همزمان با مواجهه صنعت نفت کشور با اعمال بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های غیرقانونی امریکا اجرا می‌شود، گفت: علی‌رغم همه محدودیت‌های موجود، وزارت نفت مصمم است تا با همکاری شرکت‌های داخلی فاز نخست دومین پایانه صادراتی نفت خام کشور را در سواحل مکران تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برساند.

این مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس بیان کرد: در همین راستا و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پس از انتقال این دو محموله به موقعیت دریایی پایانه نفتی جاسک، عملیات لوله‌گذاری یک رشته خط لوله ۳۶ اینچ دریایی به طول ۶.۳ کیلومتر از ساحل جاسک به محل استقرار نخستین گوی شناور صادراتی توسط شناور سی‌مستر آغاز می‌شود.

سرپرست طرح توسعه پایانه نفتی جاسک پیش‌بینی کرد با تلاش تیم‌های مختلف اجرایی ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌های تردد در شرایط مقابله با شیوع ویروس کرونا، عملیات لوله‌گذاری نخستین خط لوله زیردریایی پایانه نفتی جاسک در بهمن‌ماه سال جاری به پایان برسد.

بر اساس این گزارش، هدف از اجرای کامل طرح پایانه صادراتی جاسک صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از طریق هر یک از سه گوی شناور در تأسیسات فراساحلی این پایانه است که علاوه بر کاهش اتکای صادرات نفت ایران به تنگه هرمز، مزیت‌های سیاسی، اقتصادی، بین‌المللی و اجتماعی را به همراه دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا