کد خبر: 10050194516
آسیب اجتماعیجامعه و فرهنگ

بیش ترین آمار طلاق در بین این افراد

معاون وزیر کشور گفت: عده‌ای آسیب های اجتماعی را با فقر و بیکاری مرتبط می‌دانند اما بیشترین طلاق‌ها به قشر ثروتمند اختصاص دارد.

 محمد عباسی در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس قم که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، ضمن ارائه گزارش از روند فعالیت‌های معاونت امور اجتماعی وزارت کشور گفت: با توجه به بررسی آسیب‌های اجتماعی، پنج آسیب بسیار مهم اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، کودکان کار و حاشیه نشینی از بیشترین مواردی است که سلامت روانی جامعه را تهدید می‌کند.

او می گوید: رویکرد دولت فعلی به مسائل فرهنگی بسیار گسترده است و مرکز رصد اجتماعی با همکاری دیگر ارگان‌های و سازمان‌های مختلف تشکیل شده و سنجش‌ها و پالایش‌های اجتماعی این مراکز به بخش مرکزی رصد اجتماعی منتقل و موردتحلیل قرار می‌گیرد.

به گفته معاون وزیر کشور متاسفانه آسیب‌های اجتماعی درحال رشد است و عده‌ای بدون در نظر گرفتن ریشه‌ها و علل اصلی این آسیب‌ها آن‌ها را با فقر و بیکاری مرتبط می‌دانند،

اما ۶۵ درصد معتادین غیرمتجاهر از شاغلان بوده و بیشترین طلاق‌ها نیز در میان قشر ثروتمند است.

رئیس سازمان امور اجتماعی تاکید کرد: ریشه یابی دلایل اصلی آسیب‌های مهم اجتماعی به صورت متمرکز در حال رصد است و امیدواریم تمامی توجهات به سمت آسیب‌های اجتماعی جلب شود و با کار جهادی و شبانه روزی نسبت به کاهش این آسیب‌ها اقدام نماییم.

منبع: تابناک

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا