کد خبر: 08050194030
روزنامهعصر انقراض (طنز)

بیل‌ مکانیکی با توانایی مسئول‌ برداری (طنز)

راضیه حسینی

حتماً همه شما بیل مکانیکی دیده‌اید. از نوع بزرگ و کوچک. ماشینی که در کارهای عمرانی مثل، معدن‌کاری، لایروبی، گودبرداری، خاک‌برداری و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حوادثی مثل سیل هم به کمک می‌آید.

اما به تازگی و در حادثه سیل امام‌زاده داوود متوجه شدیم کاربرد ویژه دیگری هم دارد که تا قبل از این هیچ‌کس کشفش نکرده بود. این ماشین، توانایی مسئول‌برداری هم دارد.

اصلاً گویا از ابتدا برای این کار ساخته شده بوده، ولی چون در دفترچه راهنمایش ننوشتند، به اشتباه کاربردهای دیگری پیدا کرد.

بیل‌مکانیکی می‌تواند تعدادی مسئول را که به میزان کافی پاچه‌های‌شان گلی شده، و به تعداد لازم، عکس یادگاری تمام قد، با پشت‌زمینه خرابی‌های سیل گرفته‌اند، بردارد و به منطقه‌ای امن برساند.

بعد از عکس یادگاری جذابی که تعدادی نماینده مجلس در حادثه سیل امام‌زاده داوود گرفتند، ویدئویی از این دوستان منتشر شد که در حال بیل‌مکانیکی سواری‌اند.

البته حق هم دارند قرار نیست به‌خاطر چند سانت پاچه گلی و چند تا عکس بروند در دل ماجرا و مثل بعضی امدادگران کل هیکل‌شان گلی بشود.

 این بزرگواران، احتمالاً تنها کسانی بودند که می‌دانستند کاربرد اصلی بیل‌مکانیکی چیست. برای همین حتی با خودشان یک چکمه هم نیاوردند.

البته آن‌طور که در فیلم پیداست، عملکرد بیل‌مکانیکی ضعیف بوده. بهتر است از این به بعد قبل از هر حادثه‌ای کمی تمرین کند و شیوه صحیح مسئول‌بری را یاد بگیرد.

از بس مشغول انجام کارهایی خارج از وظیفه اصلی خود بوده، شیوه درست مسئول‌بری را فراموش کرده. باید طوری آرام و بدون تکان‌های اضافه نمایندگان محترم مردم را به منطقه امن برساند که گل از پاچه شلوارشان تکان نخورد. ولی متأسفانه شاهد تکان‌های زیاد و حرکات ناشیانه این ماشین بودیم.

از این گذشته. واقعاً بیل‌مکانیکی به این کوچکی شایسته مسئولان به این بزرگی است؟ لطفاً از دفعه بعد، و در حوادث دیگر، قبل از هر چیز، یک بیل‌مکانیکی بزرگ، فقط مخصوص حمل مسئولان، آماده کنید.

قرار نیست از کم‌توقعی آنها سوءاستفاده شود. درست است که خودشان با فروتنی درخواست هلی‌کوپتر نکردند، ولی دیگر یک بیل‌مکانیکی بزرگ‌تر که حتماً حق‌شان بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا