کد خبر: 10120072213
روزنامهعصر انقراض (طنز)

بیماران قلبی و فشار بالا نخوانند (طنز)

راضیه حسینی

«فوری؛ زمان واریز یارانه ۲۰۵ هزار تومانی معیشتی اعلام شد. یارانه این خانوارها زیاد شد.»

هشدار! بیماران قلبی، افرادی که فشارخون بالا دارند و سالمندان به هیچ وجه این خبر را نخوانند. خطر حمله هیجانی وجود دارد. باقی افراد با احتیاط بخوانند. لطفاً یک لیوان آب‌قند هم کنار‌دست‌تان بگذارید.

اگر آماده‌اید برویم سراغ خبر. ساعت بیست و چهار دهم اسفندماه، یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. چند نفس عمیق بکشید. شوکه نشوید. درست شنیده‌اید. در بهترین زمان، وعده دولت عملی شد. حالا می‌توانید بروید با خیالی آسوده هر چه دل‌تان خواست بخرید. البته اگر پنج نفر به بالا هستید می‌توانید ۲۰۵ هزار تومان بگیرید و بروید در بازار عشق و حال کنید. خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان و خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند. درست است که مثل پنج‌نفره‌ها نیفتاده‌اند توی ظرف عسل، ولی بالاخره از هیچ بهتر است.

خطر سرقت!

واجدین شرایط لطفاً دقت کنید. به محض این‌که یارانه به حساب‌تان واریز شد در معرض خطر سرقت و خفت‌گیری قرار می‌گیرید. کارت خود را جایی مخفی کنید که دست خودتان هم راحت بهش نرسد. اگر با خفت‌گیر مواجه شدید حتماً همان اول اعلام کنید که جزو گروه گیرنده یارانه معیشتی نیستید. می‌توانید بگویید در یک پنت‌هاوس هزار متری زندگی می‌کنید و خودروی بوگاتی‌تان همین کوچه بغلی پارک است. این‌طوری خفت‌گیر راه‌ش را می‌کشد و می‌رود دنبال کسی که یارانه معیشتی می‌گیرد.

زیاد ول‌خرجی نکنید.

کمی از این مبلغ را برای پس‌انداز نگه دارید. آدمیزاد از خرید سیر نمی‌شود. باید برنامه‌ریزی داشته باشید. خرید پوشاک و خوراک عید که تمام شد، باقی پول را بگذارید در بانک و سودش را بگیرید.

خودتان را گم نکنید.

همیشه یادتان باشد قبل از گرفتن یارانه معیشتی کی بودید. این خیلی بد است که آدم به محض پول‌دار شدن گذشته خودش را فراموش کند و با یک غرور خاصی در خیابان راه برود. انگار نه انگار که قبل از واریز یارانه معیشتی، آه نداشته با ناله سودا کند و حالا به نان و نوایی رسیده. همیشه توی آینه به خودتان نگاه کنید و بگویید: «هنوزم همونم یکم مایه‌دارتر…»

سرآخر یک اسپند هم برای خودتان دود کنید. جهت اطمینان تخم‌مرغ هم بشکنید. همین‌طور که دارید اسپند دود می‌کنید، یک بار هم دور سر مسئولان بچرخانید تا یک وقت چشم نخورند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا