کد خبر: 04020023473
بانک و بیمهروزنامه

بیمه توقف کسب و کار ناشی از کرونا؛ طرحی برای مانع‌زدایی از کاهش رشد اقتصادی

بیمه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی و اپیدمی به عنوان پوشش یکی از ریسک‌های نوظهور طراحی شده و با توجه به خدمات حمایتی آن در قالب بیمه‌های پارامتریک، مورد توجه مسئولان قرار گرفته است.

به گزارش روابط‌عمومی بیمه تعاون، این محصول که از اردیبهشت ۱۳۹۹و با بررسی تمام بیمه‌نامه‌های مشابه در دنیا طراحی شد، در گروه بیمه‌های پارامتریک قرار داشته و به معنای واقعی کلمه، واکسن اقتصادی کرونا برای واحدهای صنفی بوده و توانسته است در کاهش ریسک فعالیت آن‌ها در دوره شیوع کرونا مؤثر واقع شود.

بر اساس شرایط این بیمه‌نامه، واحدهای صنفی که پیش از اعلام تعطیلی کسب‌وکارها از سوی ستاد ملی کرونا، بیمه‌نامه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا را دریافت کرده باشند، با اعلام تعطیلی و تحقق شرایط بیمه‌نامه، خسارت واردشده به آن‌ها در اثر تعطیلی به حساب‌شان واریز می‌شود. طرح بیمه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی و اپیدمی در شهریور ۱۳۹۹از سوی بیمه مرکزی مجوز فعالیت خود را دریافت کرده و به‌صورت انحصاری از سوی بیمه تعاون ارائه می‌شود.

با توجه به این طرح، صاحبان کسب‌وکار دارای پروانه فعالیت می‌توانند با خرید بیمه‌نامه یک‌ساله توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا، پس از اعلام تعطیلی از سوی دولت یا ستاد ملی کرونا، حداکثر تا دوماه از درآمد خود را در قالب پوشش بیمه‌ای از بیمه تعاون دریافت کنند.

بیمه تعاون در طرح بیمه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی و اپیدمی، حداقل حق بیمه سالیانه پرداختی در این بیمه را ۲۱۰هزار تومان و حداکثر ۱۰میلیون و هشتصدهزار تومان در نظر گرفته و بر مبنای آن به‌صورت روزانه از ۵۰۰هزار تومان تا ۱۲میلیون تومان را به مدت حداکثر ۶۰روز به بیمه‌گذار پرداخت می‌کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا