کد خبر: 05020023556
اخبار شرکت ها

بی نیازی کشور از واردات بنزن با تحقق ۱۰۰ درصدی تولید در پتروشیمی بوعلی سینا / افزایش ۲۵ درصدی فروش در سال ۱۳۹۹

با تحقق ۱۰۰ درصدی تولید بنزن پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۳۹۹، کشور از واردات این محصول استراتژیک بی نیاز شد.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی بوعلی سینا و بر پایه گزارش تولید سالانه، این مجتمع آروماتیکی در سال ۱۳۹۹ موفق به تولید بیش از ۱۰۰ درصد برنامه تولید خود در محصول بنزن شده و با تولید ۸۵۶۱۰ هزارتن محصول نسبت به سال قبل با ۸ درصد افزایش، به تولید حداکثری رسیده است.

مدیر بازرگانی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در این رابطه اظهار داشت: این افزایش تولید کشور را از واردات محصول استراتژیک بنزن که به عنوان محصول پایه در شوینده ها و مواد بهداشتی به کار می رود بی نیاز کرده تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، در شرایط همه گیری ویروس کرونا و لزوم افزایش مصرف شوینده ها، کشور بدون چالش و با تکیه بر تولیدات داخلی نیازهای مصرف‌کنندگان را برطرف کند.

اردلان صداقت زاده ادامه داد: با تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید در سال ۱۳۹۹، علاوه بر جلوگیری از واردات‌ محصول بنزن، بخشی از تولید این محصول استراتژیک را به خارج از کشور صادر کرده‌ایم که در‌ شرایط سخت تحریم‌های یکجانبه‌ و ظالمانه علیه کشور، ارز‌ آوری قابل توجهی را برای کشور به ارمغان آورده‌ است.

وی افزود: همچنین در سال ۱۳۹۹، تولید محصولات برش سبک با ۲۲ درصد، برش سنگین با ۷ درصد، و گاز مایع با ۷ درصد افزایش تولید همراه بوده است.

مدیر بازرگانی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در ادامه تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ نیز صادرات زمینی رشد چشمگیر ۳۴۰ درصدی را نشان می دهد که با افزایش حمل و نقل زمینی و کاهش حمل و نقل دریایی، هزینه حمل محصولات نیز به شدت کاهش داشته و موجب افزایش سود این شرکت شده است.

صداقت زاده خاطر نشان کرد: سال ۱۳۹۹ میزان فروش شرکت در مجموع ۲۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان‌ داده که روزهای خوب شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در روزهای تحریم با تکیه بر توان داخلی و بی اثر ساختن تحریم ها در صنعت پتروشیمی را نوید می‌دهد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا