کد خبر: 18070049206
انرژیروزنامه

تاثیر  بحران انرژی بر کاهش قیمت مس ضربه زد

کمبود عرضه و آسیب دیدن تقاضا، صنعت مس را در ابهام فرو برده و به افت قیمت این فلز صنعتی منجر شده است.

به گزارش ایسنا، شاخص فلزات ماهانه مس (MMI) در پی ضعیف شدن دورنمای تقاضا برای مس ۱.۷ درصد کاهش یافت، همچنین بهای مس برای تحویل سه ماهه در بازار فلزات لندن و قیمت نقدی چین کاهش ماه به ماه داشته است

همچنین با آماده شدن بانک مرکزی آمریکا برای تعدیل تدابیر محرک مالی دوران کرونا، قیمت مس کاهش پیدا کرده است. بانک مرکزی آمریکای سیگنال افزایش نرخ‌های بهره و تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه را به بازار مخابره کرده است. این خبر به نفع دلار آمریکا به ضرر صنعت مس شده است؛ چراکه دلار آمریکا و کالاها معمولا رابطه معکوسی دارند.

از سوی دیگر، چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان است، همچنان نشانه های نوسان را بروز می دهد. این کشور بزرگترین مصرف‌کننده و تولیدکننده مس پالایش‌شده است. جدیدترین مسئله مربوط به بحران انرژی می‌شود که بر تولید مس و همچنین صنعت تولید این کشور تاثیر گذاشته است و هر دو بخش با محدودیت هایی مواجه شده‌اند.

عمده انرژی چین با استفاده از زغال سنگ تولید می‌شود که عرضه آن به پایین سطح ضروری کاهش پیدا کرده و متعاقبا قیمت‌ها را به سطوح بالایی رسانده است. چندین استان چین محدودیت برای مصرف برق وضع کرده‌اند که در نتیجه تولیدکنندگان برق‌ها را قطع و تولید کالاها را متوقف کرده‌اند. بعضی انتظار دارند این تعطیلی‌ها روی موجود بودن کالاهای مصرفی در آمریکا تاثیر بگذارد.

به علاوه نگرانی‌ها درباره وضع مالی شرکت سازنده املاک «اورگرند» چین همچنان روی تقاضا تاثیر منفی گذاشته است؛ چراکه آینده بخش ساخت‌و‌ساز در چین که مصرف‌کننده بزرگ مس است، نامعلوم مانده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا