کد خبر: 060901110471
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

تاسال ۱۴۰۴ آب دریای عمان به زاهدان می رسد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان اعلام کرد که در طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان ، تاسال ۱۴۰۴ آب به زاهدان می رسد .

بیجار افزود: در هجدهمین جلسه کمیته ساماندهی ومدیریت سواحل استان گفت: طرح انتقال آب دریای عمان به استان از طرح‌های مهم استان و کشور است که با اجرایی شدن آن شاهد آبادانی،اشتغال و تحول منطقه خواهیم بود.

او در ادامه گفت: زیرساخت های شیرین سازی آب دریای عمان در حال آماده سازی و تهیه است.

معاون استاندار افزود: امیدواریم با اجرای این طرح بخش مهمی از کم آبی در استان برطرف شود.

همچنین معاون امور مشترکان آب و فاضلاب سیستان وبلوچستان نیز در خصوص کم آبی شهر زاهدان گفت: شهر زاهدان با کمبود منابع آبی روبروست ،این کمبود در حال حاضر بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ لیتر بر ثانیه برآورد شده است.

سرگلزایی افزود: محدودیت منابع آبی می طلبد تا مشترکان صرفه جویی اعمال کنند.

او گفت: نیاز شهروندان زاهدانی دو هزارو ۲۰۰ لیتر در ثانیه است.

معاون امور مشترکان آب و فاضلاب سیستان وبلوچستان ادامه داد: این درحالی است که میزان تولید بابهره گیری از تمامی منابع آبی موجود بین هزارو ۵۰۰ تا هزار و۷۰۰ لیتر برثانیه است.

سرگلزایی با اشاره به اینکه در فصل پاییز بسر می بریم و امکان تنظیم و مصرف بهینه آب وجود دارد اظهار کرد: استفاده از سرشیرهای کاهنده یکی از راههای کاهش مصرف و کمک به ذخیره مناسب آب برای فصل پرمصرف است.

او در پایان گفت: روندکاهشی بارش درچند سال  گذشته موجب شده است تا از منابع جدید آب استفاده کنیم و لازم است تا با مدیریت مصرف به طولانی شدن عمر این ذخایر کمک کنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا