کد خبر: 210203159014
اخبار شرکت هااقتصادتولید و بازرگانیصنعت و معدن

تامین کالاهای مورد نیاز میدان نفتی منصورآباد از تامین کنندگان داخلی

به گفته سرپرست پروژه افزایش و نگهداشت میدان نفتی منصورآباد، با توجه به اهمیت حمایت از تولید تمامی کالاهای مورد نیاز در بخش حفاری و کالاهای اصلی بخش اصلی سطح الارض شامل الکتروپمپ ها و جداکننده های نفت و گاز پروژه منصور آباد را از تامین کنندگان معتبر داخلی خریداری کرده ایم.

عصراقتصاد: به گزارش روابط عمومی گروه توسعه پترو ایران، صادقیان سرپرست پروژه افزایش و نگهداشت میدان نفتی منصورآباد گفت: این پروژه در قالب ۲۸ مخزن در حال اجرا می باشد و برای افزایش تولید نفت به میزان ۲۱ هزار بشکه در روز برنامه ریزی شده است؛ در کنار افزایش تولید نفت بحث جمع آوری و تولید گازهای سرچاهی را نیز داریم.

وی ادامه داد: این پروژه از ۱۲ حلقه چاه جدید تشکیل شده است؛ همچنین احداث و نصب سه دستگاه تقویت کننده فشار نفت و خطوط انتقال نفت‌و گاز مربوطه در دستور کار است که وظیفه انتقال نفت و گاز را به مجموعه بهره‌برداری گچساران ۴ برعهده دارند. شرکت پترو ایران با همکاری و تلاش شبانه روزی متخصصان خود و حمایت های مدیدیت و کارفرمای محترم موفق شد حفاری هفت حلقه چاه را به اتمام برساند که این عملیات در نوع خود از نظر تعداد چاه های حفاری شده توسط یک شرکت در بحث چاه های ۲۸ مخزن رتبه اول را دارد.

صادقیان تاکید کرد: بودجه این پروژه علاوه بر منابعی که از مناطق نفت خیز جنوب به عنوان کارفرما تامین می‌شد با تزریق منابع شرکت توسعه پترو ایران تا به امروز تامین شده است . شایان ذکر است که برنامه ریزی شرکت توسعه ایران برای تولید ۱۲ هزار بشکه نفت در روز از طریق این ۷ حلقه چاه حفاری شده انجام شده است و امیدواریم تا بتوانیم چاه های مذکور را طی یک‌سال آینده به مدار تولید اضافه کنیم. در همین راستا تکمیل تقویت کننده ایستگاه فشار نفت (BCC) بوستر کلاسترکه ۵ حلقه از چاه های مذکور به آن متصل می شوند در اولویت قرارگرفته است.

وی ادامه داد: در بخش تحت‌الارض این پروژه همه کالاهای مورد نیاز تامین شده است؛ در بخش سطح الارض نیز کالاهای اساسی که تهیه آن‌ها زمانبر است مانند الکتروپمپ ها در حال ساخت می باشد. قابل ذکر است که موتور برق این الکتروپمپ‌ها از یک تامین کننده معتبر خارجی و پمپ آن‌ و همچنین تفکیک‌گرهای نفت‌و گاز را با توجه به اهمیت حمایت از تولید داخل از یک تامین کنندگان معتبر داخلی خریداری کرده ایم. همچنین دیگر کالاهایی مانند شیرهای دستی و شیرهای اتوماتیک و اضطراری نیز تامین شده است. در همین راستا امیدواریم که راه اندازی ایستگاه تقویت فشار شماره ۳(BCC) طی ۱۲ ماه اینده انجام و پس از آن ایستگاه های ۲ و ۱ نیز به بهره برداری برسند و در ۲۴ ماه آینده کل پروژه را تکمیل و تحویل کارفرما دهیم.

سرپرست پروژه افزایش و نگهداشت میدان نفتی منصورآباد گفت: توسعه این میدان در بخش تحت الارض پیچیدگی های فنی خاصی داشت. همچنین با توجه به حجم بالای پروژه های در حال اجرا در کشور در بحث تامین دکل نیز گلوگاه هایی وجود داشت. همچنین تهیه برخی از کالاهای مورد نیاز این پروژه مانند لوله های جداری زمان بر بود. شایان ذکر است که این لوله‌ها بایستی از شرکت اسفراین که از سازنده های به نام و تولید کننده انحصاری کیسینگ است، تهیه می‌شد و در نهایت با وجود تمام پیچیدگی ها این امر محقق شد.

وی ادامه داد: در این بین با تلاش متخصصان شرکت پترو ایران مشکلاتی که در حفره های مخزنی منصورآباد بود نیز تحت کنترل درآمد. همچنین با توجه به قرار گیری محل پروژه در نزدیکی شهرستان بهبهان و زمین های کشاورزی مردم این دیار، تمام اقدامات لازم برای مدیریت زیست محیطی و جلوگیری از آسیب به محیط زیست و همچنین مدیریت پسماند انجام شد.

صادقیان تاکید کرد: ۴ حلقه چاه باقی مانده از پروژه منصور آباد با توجه به واقع شدن در مناطق کوهستانی دارای پیچیدگی های خاص جانمایی هستند اما تلاش می شود که حفاری این چاه ها هم مطابق برنامه پیش برود.

سرپرست پروژه افزایش و نگهداشت میدان نفتی منصورآباد گفت: جهت پیش برد این پروژه تا به امروز مشکلات و موانعی همچون نوسانات شدید نرخ ارز و افزایش شدید هزینه های ناشی از آن و همچنین افزایش شدید نرخ روزانه دکل ها و وجود معارضین در محل اجرای پروژه و فرآیند طولانی بررسی صورت وضعیت ها توسط کارفرمای محترم و مشکلات کمبود منابع ناشی از آن و پاسخگو نبودن دستورالعمل تعدیل جهت پوشش هزینه های پروژه باعث عدم حصول برنامه زمانی پروژه شده است و در آینده نیز می تواند پیشرفت پروژه را با مشکلاتی مواجه کند.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با کمک کارفرمای محترم( مناطق نفت خیر جنوب) منابع لازم برای پیشرفت این پروژه که در برنامه های افزایش تولید نیز قرار دارد را تامین کرده و بتوانیم مطابق برنامه ریزی ۲۴ ماهه این پروژه را به اتمام برسانیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا