کد خبر: 021202152546
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

تاکید ایلان ماسک بر سرمایه گذاری در ارز دیجیتال دوج کوین

دوج کوین، ارز دیجیتالی که به منظور شوخی با رمزارزها ساخته شد، در سال‌های اخیر به لطف حمایت یکی از مشهورترین میلیاردرهای جهان، ایلان ماسک، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و حتی مردم عادی را به خود جلب کرد.

مدیرعامل شرکت اسپیس اکس ((SpaceX و تسلا (Tesla) همیشه در مورد دوج کوین در توییت صحبت می‌کند و باعث می‌شود قیمت دوج کوین و ارزش آن به شدت افزایش یابد. اما دوج کوین چیست و چرا ایلان ماسک به آن علاقه مند است؟

دوج کوین در سال ۲۰۱۳ توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر به عنوان یک جایگزین سبک برای بیت کوین ایجاد شد. نام «دوج کوین» از یک میم محبوب در اینترنت گرفته شده که تصویر یک سگ بامزه (نژاد شیبا اینو) را نشان می‌دهد.

در ابتدا، دوج کوین کمی بیشتر از یک شوخی دیده می‌شد. این توکن در درجه اول برای پرداخت انعام به تولیدکنندگان محتوا در شبکه‌های اجتماعی ردیت و توییتر استفاده می‌شد. با این حال، با گذشت زمان، دوج کوین طرفداران خاصی به دست آورد و ارزش آن شروع به افزایش کرد.

امروز، دوج کوین دارای ارزش بازار بیش از ۳۰ میلیارد دلاری است و یکی از ۱۰ رمزارز برتر از منظر سرمایه بازار به شمار می‌رود. این میم کوین توسط تعداد فزاینده‌ای از فروشگاه‌ها پذیرفته می‌شود و می‌توان در بسیاری از صرافی‌های محبوب ارز دیجیتال آن را معامله کرد.

ایلان ماسک: میلیاردری که عاشق میم هاست

ایلان ماسک با دنیای میم (Memes) غریبه نیست. او به خاطر حس شوخ طبعی خود که در صفحه توییتر خود همیشه آن را منعکس می‌کند شناخته شده است. در حقیقت، او طی چند سال گذشته چندین بار در مورد دوج کوین توییت کرده است و باعث شده ارزش آن هر بار افزایش یابد.

به نظر می‌رسد که علاقه ماسک به دوج کوین به دلیل عشق او به میم ‌ها و تمایل او به سیگنال خرید دوج کوین ، هدایت می‌شود. او حتی از خود به عنوان دوج فادر Dogefather)) یا  «پدر دوج» یاد می‌کند و گفته است که ممکن است روزی یک دوج کوین واقعی را به ماه ببرد.

آینده دوج کوین و ایلان ماسک

پیش‌بینی آینده رابطه دوج کوین و ایلان ماسک دشوار است. برخی از کارشناسان بر این باورند که افزایش قیمت اخیر دوج کوین کمی بیشتر از یک حباب است و قیمت آن در نهایت کاهش می‌یابد.

با این حال، برخی دیگر، پتانسیل دوج کوین را به عنوان روشی سریع و ارزان برای انتقال پول به صورت آنلاین به رسمیت می‌شناسند. آنها به کارمزدهای پایین معامله و زمان تأیید سریع آن به عنوان مزایایی نسبت به سایر رمزارزها مانند بیت کوین اشاره می‌کنند.

در مورد ایلان ماسک  باید گفت که  او به احتمال زیاد به توییت در مورد دوج کوین و سایر ارزهای دیجیتال ادامه خواهد داد و این باعث می‌شود قیمت آنها با هر پست جدیدی به طرز وحشیانه ای نوسان کند. این که آیا او در واقع به وعده خود مبنی بر بردن یک دوج کوین واقعی به ماه عمل خواهد کرد یا نه، باید صبر کرد و دید.

آینده دوج کوین و ایلان ماسک - تصویر 2

اسپیس اکس و  ماموریت فضاپیمای دوج وان

در می ۲۰۲۱، اسپیس ایکس، یکی از شرکت‌های ماسک، اعلام کرد که ماهواره‌ای به نام دوج وان (DOGE-1) را به ماه پرتاب خواهد کرد. هزینه این ماموریت به طور کامل با DOGE پرداخت شد و گام مهمی در پذیرش این ارز دیجیتال برای برنامه‌های کاربردی در دنیای واقعی بود.

همکاری با توسعه دهندگان DOGE

ایلان ماسک مشارکت خود با دوج کوین را به شبکه‌های اجتماعی محدود نکرده است. او همچنین تمایل خود را برای همکاری با توسعه دهندگان پشت این ارز دیجیتال برای بهبود کارایی و سرعت تراکنش ابراز کرده است. این علاقه به تقویت فناوری دوج کوین نشان دهنده تعهد او به پیشرفت کریپتو است.

حضور ایلان ماسک در برنامه تلویزیونی SNL

در ماه مه ۲۰۲۱، ایلان ماسک در برنامه ستردی نایت لایو (Saturday Night Live)  طرحی را در مورد دوج کوین ارائه کرد که بیشتر این ارز دیجیتال را در کانون توجهات قرار داد. این رویداد پوشش رسانه‌ای گسترده‌ای را به خود اختصاص داد و مخاطبان بیشتری را با این  میم کوین آشنا کرد.

اکتشاف ارزهای دیجیتال توسط تسلا

در حالی که تسلا در ابتدا اعلام کرد که قصد دارد بیت کوین را به عنوان روش پرداخت برای وسایل نقلیه الکتریکی خود بپذیرد، ماسک بعداً به نگرانی‌های زیست محیطی اشاره کرد که منجر به تعلیق موقت پرداخت بیت کوین شد. تغییر در موضع تسلا در مورد ارزهای دیجیتال بحث‌هایی را در مورد پذیرش بالقوه سایر دارایی‌های دیجیتال از جمله دوج کوین به عنوان یک روش پرداخت در آینده به راه انداخته است.

سخن آخر

ماجرای ایلان ماسک و دوج کوین روایتی جذاب است که تأثیر سلبریتی ها، نوآوری فناوری و پویایی بازار ارز دیجیتال را برجسته می‌کند. توییت‌ها و اقدامات ماسک بارها تأثیر قابل توجهی را که چهره‌های با نفوذ می‌توانند بر بازار ارزهای دیجیتال داشته باشند، نشان داده است. همانطور که دوج کوین به تکامل خود ادامه می‌دهد و در برنامه‌های دنیای واقعی پیشرفت می‌کند، ارتباط آن با ایلان ماسک بدون شک موضوعی مورد علاقه برای کسانی خواهد بود که فضای ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کنند. داستان ایلان ماسک و دوج کوین به عنوان گواهی بر ماهیت همیشه در حال تکامل و غیر متعارف دنیای ارزهای دیجیتال است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا