کد خبر: 28100065849
بازارها و خدمات مالیروزنامه

تبدیل یک جزیره به کعبه آمال میلیونرهای ارز دیجیتال

ترجمه: سلیم حیدری

علاقه‌مندان به بیت کوین به لطف معافیت‌های مالیاتی و سبک زندگی جزیره‌ای به پورتوریکو هجوم آورده‌اند.

پورتوریکو به عنوان بخشی از قلمرو ایالات متحده به مقصدی داغ و جدید (و کعبه آمال) برای کارآفرینان ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. زیرا این جزیره دارای سیاست‌های دوستدار رمزنگاری است، از جمله این سیاست ها شامل معافیت‌های مالیاتی بزرگ برای کسانی است که حداقل ۱۸۳ روز در سال را در این جزیره سپری می‌کنند.

شهروندان ایالات متحده می توانند پاسپورت آمریکایی خود را نگه دارند در حالی که مجبور به پرداخت مالیات بر سود سرمایه خود نیستند.

دیوید جانستون، کارآفرین و سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال به CNBC گفت: “همه دوستان من اینجا هستند.

من یک دوست هم حتی در نیویورک ندارم و شاید همه‌گیری این امر را تسریع کرده باشد، اما تک تک آنها به پورتوریکو نقل مکان کرده‌اند.” او سال گذشته خانواده و شرکتش را به این جزیره آورد.

جانستون اولین احساسات خود را در ارتباط با قلمروی این جزیره کوچک به یاد آورد: گفتم «وای، باشه، متوجه شدم.» او توضیح داد که «جزیره سه میلیون نفر دارد… این جزیره به اندازه کافی بزرگ است که یک مرکز فناوری بسازد.»

به گفته جانستون، کل ساختمان اداری شرکت او در حال پر شدن از استارت آپ‎ها و شرکت های رمزنگاری است.

طبق گزارش‌ها، قانون ۶۰ که موجب صرفه‌جویی مالیاتی قابل ‌توجهی برای ساکنان واجد شرایط می‌شود، باعث جذابیت این جزیره بزرگ شده است.

در ایالات متحده، سرمایه‌گذاران ۳۷ درصد بابت سود سرمایه کوتاه‌مدت و تا ۲۰ درصد بابت سود سرمایه بلندمدت پرداخت می‌کنند که برای ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌هایی که بیش از یک سال نگهداری می‌شوند اعمال می‌شود.

یکی از معافیت های مالیاتی بر اساس قانون ۶۰ این است که در صورت رعایت شرایط خاص، این تعهد مالیاتی به صفر می‎رسد.

همچنین مشوق‌های مالیاتی عمده‌ای برای صاحبان مشاغل وجود دارد که این مشاغل باید ریشه در جزیره پورتوریکو داشته باشند. شرکت‌هایی که در سرزمین اصلی ایالات متحده باشند مشمول مالیات شرکتی فدرال ۲۱ درصد به اضافه مالیات ایالتی هستند که برای هر ایالت متفاوت است.

با این حال، همه از هجوم ساکنان جدید به این جزیره خوشحال نیستند. مردم محلی از این واقعیت که واجد شرایط معافیت مالیات بر عایدی سرمایه نیستند و برای غیر پورتوریکویی‌ها طراحی شده است، آزرده شده‌اند.

آنها همچنین ایده دولت را در مورد معافیت‌های مالیاتی که قرار است با ایجاد شغل و جذب پول نقد بیشتر به اقتصاد محلی کمک کند، زیر سوال بردند. سیل ثروتمندان کریپتو به پورتوریکو نیز به افزایش قیمت املاک و مستغلات کمک کرده است.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا