کد خبر: 28010178343
جهانکشاورزی

تجارت با توت فرنگی‌های بنگلادشی در یونان

بیش از ۱۰ هزار کارگر کشاورزی بنگلادشی در مزارع توت‌فرنگی «پِلوُپُنِز» یونان مشغول فعالیت اند. آنها در اقامتگاه‌های موقتی زندگی می‌کنند.

رسانه «سُلُمون» به بررسی وضعیت این کارگران و تولید توت‌فرنگی به عنوان« طلای قرمز» تولید بنگلادش پرداخته است که یونان سالانه ده‌ها میلیون یورو از این محل صادرات دارد.

مغازه‌های در امتداد جاده اصلی «لاپا» دهکده کوچکی درشمال غربی «پِلوُپُنِز» در یونان متمایز از سایر مغازه‌های شهرستانهای دیگر یونان است.

در این منطقه به جز مغازه‌هایی چون نانوایی‌ها، کافه‌ها و سوغاتی فروشی‌ها با تابلوهایی به زبان یونانی مغازه‌هایی با تابلوهایی به زبان بنگلادشی نیز مشاهده می‌شود.

بازرگانان بنگلادشی از بازار خوب توت فرنگی در یونان کاملا آگاهی دارند و از ده‌ها هزار مهاجر بنگلادشی برای کار در مزارع توت‌فرنگی تولید بنگلادش استفاده می‌کنند.

همه جا در یونان از ورود حجم زیادی از مهاجران برای کار در این مزارع نگرانی‌هایی به وجود آمده‌است. عمده این نگرانی‌ها در زمینه اختلال در زندگی افراد بومیست؛ اما در منطقه « مانولادا» در«پِلوُپُنِز» این نگرانی به تدریج بر طرف شده‌است.

اغلب کارگران کشاورزی بنگلادشی که در خانه‌های موقت در این منطقه زندگی می‌کنند فاقد مدارک معتبر اقامتی در یونان هستند.

با وجود این تعداد کارگر، تولید توت‌فرنگی افزایش قابل توجهی داشته است. وسعت مزارع توت‌فرنگی در سال ۲۰۱۲(۱۳۹۱) سه هزار هکتار بوده که در حال حاضر به ۳۷۵۰ هکتار رسیده‌است. تولید توت‌فرنگی در منطقه « مانولادا» بیش از ۹۰ درصد تولید این محصول در یونان را به خود اختصاص می‌دهد و تقریبا به طور کامل به منظور صادرات انجام می‌شود و فقط ۴درصد از آن در یونان مصرف می شود.

منبع: مجله‌ اینترنتی VoxEurop

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا