کد خبر: 150203158234
اخبار شرکت هااقتصادتولید و بازرگانی

تجلیل از کارگران نمونه سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

بمناسبت روز جهانی کار و کارگر و با حضور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از کارگران نمونه سال ۱۴۰۲ تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، بمناسبت روز جهانی کار و کارگر و با حضور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ،مدیران و کارکنان سازمان مراسم تجلیل از کارگران نمونه سال۱۴۰۲ در تالار آفرینش برگزار شد.

جایگاه کارگر در دین اسلام بسیار ویژه و مهم است

در این مراسم مدیرعامل سازمان منطقه ویژه با تبریک روز جهانی کار و کارگر علی الخصوص به کارگران سازمان منطقه ویژه گفت: جایگاه کار و کارگر در دین مبین اسلام جایگاه بسیار مهم و ویژه‌ای است که می‌توان به سخنان و نوع رفتار پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) در این خصوص اشاره کرد، بطوریکه پیامبر اعظم(ص) بر دست کارگر بوسه میزدند.

کارگر بدنه اصلی نظام، اقتدار آفرین و تمدن نوین ایران اسلامی است

پیام برزگر با اشاره به اینکه امروز کارگر به عنوان بدنه و متن اصلی نظام اقتدار آفرین و تمدن نوین ایران اسلامی است‌، گفت جایگاه کارگران به عنوان بخش عمده‌ای از مردم کشور بسیار ویژه است و کار هم به معنی کار صحیح، کار درست، کار در مسیر پیشرفت و کار متعالی و عمل صالح است.

نگاه به کار باید نگاه معنوی و اخروی باشد

وی افزود: نگاه ما به کار نه فقط نگاه مادی، بلکه باید نگاه معنوی و اخروی باشد و بتوانیم اثرات آن را در سربلندی و اقتدار آینده مملکت و فرزندانمان ببینیم و در این مسیر سربلند و باعث افتخار صنعت پتروشیمی کشور باشیم.

مسلما ارزش تلاش های کارگران بالاتر از آن حقوقی است که دریافت می‌کنند و کارگران این سازمان، کارهای بزرگ و اثرگذاری انجام داده اند که آثار و برکات چندین برابری هم برای منطقه داشته است و باید قدر خود، قدرکار و قدر جایگاه خود را در هر سطحی که هستیم بدانیم چرا که اثرات آن در جامعه و آینده مملکت نمایان خواهد شد. لذا آنچه که بیشتر از همه حائز اهمیت است اینکه باید کار را برای خدا و آخرت خود انجام دهیم که در اینصورت برکات آن را نیز هم در دنیا و هم در آخرت مشاهده خواهیم کرد.

تحقق شعار سال با توکل بر خدا و تلاش و کوشش هدفمند و دعای خانواده معظم شهدا میسر خواهد شد

وی تشریح کرد: تحقق شعار سال با توکل به خداوند و تلاش و کوشش هدفمند و مجاهدانه و توسل به معصومین(ع)، شهدا و با دعای خانواده معظم شهدا بعنوان بعد مهم برکت دهی و ایجاد جهش در تولید میسر می‌شود . اگر این عنایت ها و برکات در کار نباشد، اگر خواست خداوند متعال، عنایات معصومین (ع) و شهدای عزیز نباشد ما در مسیر کاری خود جهشی نخواهیم داشت. آنچه که در جهش تولید و در پیشرفت جهشی از آن یاد می‌کنیم باید با علم به این مهم باشد.

وی گفت: تمام این مسئولیت‌ها نزد ما به امانت می‌باشند و باید به نقش و حضور خود در این مسیر توجه لازم را داشته باشیم. بر ما واجب است که شرایط کارگران را روز به روز بهبود دهیم و تصویر آینده زندگی آنها را بهبود دهیم تا نتیجه تلاش خود را ببینند. ما نیز در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تلاش می‌کنیم که سطح رفاه، سطح آرامش کارگران و امنیت شغلی آنها را بالا ببریم، بطوری که کار در سازمان منطقه ویژه و کار در جمهوری اسلامی برای ما، مایه افتخار باشد.

با راه‌ اندازی فاز دوم منطقه ویژه تا ۱۰ سال آینده حداقل یک نفر از هر خانواده در شهرستان، در منطقه ویژه شاغل خواهند شد

پیام برزگر افزود: مشکلات مردم را مشکلات خود می‌دانیم و در تلاش جهت رفع آنها هستیم.

در دوسالی که بنده در این مسئولیت هستم در سایه الطاف خدای منان و با برنامه ریزی مناسب توانستیم به اهداف بسیار خوبی برسیم و باید کار خود را جهاد فی سبیل الله بدانیم. در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با لطف خدا و زحمات و مجاهدت‌های شبانه روزی همه کارمندان و کارگران اتفاقات ارزنده ای افتاده و در شرایط خوبی قرار داریم و به واسطه همدلی، همبستگی، ایثارگری و تلاش شبانه روزی و خواست خداوند متعال در عرصه‌های مختلف تولیدی، پشتیبانی و فرهنگی و دانش بنیانی اقدامات خوبی صورت گرفته است و کارهای بسیار خوبی در حوزه‌های مسئولیت اجتماعی توسط شرکت های پتروشیمی انجام شده که با برنامه‌ریزی های بعمل آمده و با راه‌ اندازی فاز دوم منطقه ویژه تا ۱۰ سال آینده حداقل یک نفر از هر خانواده در شهرستان، در منطقه ویژه شاغل خواهند شد.

امسال تمام زائر اولی ها به مشهد مقدس مشرف خواهند شد

بزرگر در پایان اظهار داشت که با عنایت خدای متعال سعی داریم امسال تمام زائر اولی‌ها را به مشهد مقدس اعزام کنیم.

در پایان برنامه از کارگران نمونه سال ۱۴۰۲ سازمان تقدیر به عمل آمد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا