کد خبر: 03050193068
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

تحرکات جدید اقتصادی داخلی و خارجی در کهگیلویه و بویراحمد

 حضور معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در روزهای پایانی هفته ای که گذشت و به دنبال آن ورود ۲ هیات تجاری و سرمایه‌گذاری از کشور عراق به استان کهگیلویه و بویراحمد نشان از تحرکات جدید اقتصادی داخلی و خارجی و نوید بخش توسعه پایدار در این استان پرظرفیت دارد .

تحرکات جدید اقتصادی آغاز شده با حضور پرتوان بخش خصوصی در مناطق مختلف کشور از جمله استان زاگرس نشین کهگیلویه و بویراحمد با رویکرد تحولی و جهادی دولت سیزدهم نشان از این دارد که می توان با بهره‌گیری از سرمایه های داخلی و سرمایه‌گذار ان کشورهای همجوار به رشد تولید و توسعه همه جانبه در اقصی نقاط کشور امیدوار شد.

سفر بدون تشریفات، فشرده و در این حال پرمایه معاون امور هماهنگی اقتصادی وزارت کشور که در قالب بازدیدها از مناطق صنعتی ،اقتصادی  و نشست با فعالان اقتصادی استان پرظرفیت و کمتر توسعه یافته کهگیلویه و بویراحمد رقم خورد با خود پیام های امیدوار کننده ای را بدنبال داشت ، از جمله اینکه با تکیه بر توان داخلی می توان به کارهای بزرگ دست زد و شاهد خلق فرصت های جدید شغلی پایدار در شرایط فعلی کشور بود.

صحبت‌های معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در جریان بازدید از پالایشگاه در دست تکمیل گچساران که از مصوبات سفر اخیر دولت به کهگیلویه و بویراحمد است؛ مبنی بر اینکه« بیش از ۷۰ درصد تجهیزات نصب شده در پتروشیمی گچساران تولید متخصصان داخلی کشورمان است» مصداق باراز این است که با تکیه بر منابع داخلی و بهره‌گیری از دانش متخصصان داخلی می‌توان به قله‌های رفیع توسعه دست یافت .

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور پنجشنبه هفته گذشت در بازدید از پتروشیمی گچساران افزود: آورده اولیه صنعت پترو شیمی گچساران  سالانه ۸۰ میلیون دلار برای استان است که در رشد اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد نقش مهمی خواهد داشت.

محسن کوشش‌تبار  با بیان اینکه محصول مجتمع پتروشیمی گچساران یک‌میلیون تن اتیلن و نیز ۸۴ هزار تن +C۳(برش پروپان و سنگین تر) در سال خواهد بود گفت:  در اواخر امسال اتیلن اولیه در پتروشیمی گچساران تولید خواهد شد.

او ادامه داد: پتروشیمی گچساران دهمین مجموعه تولید اتیلن کشور و زمینه‌ساز ورود صنایع جدیدی در حوزه نفت و گاز به کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با اشاره به اینکه پترو شیمی در اشتغال‌زایی شهرستان گچساران نقش مهمی دارد  اظهار داشت: با بهره‌برداری از پتروشیمی گچساران ۵۰۰ نفر به طور مستقیم به اشتغال مشغول خواهند شد.

کوشش‌تبار  ابراز کرد: مجتمع پتروشیمی این شهرستان بیش از ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است در اواخر امسال با تلاش متولیان امر و دولت سیزدهم شاهد تولید اولیه و آزمایشی اتیلن از پتروشیمی گچساران باشیم.

او ابراز امیدواری کرد و گفت: پترو شیمی گچساران در سال ۱۴۰۲ وارد فاز  تولیدات جدید صنعتی در حوزه اتیلن و نفت و گاز  خواهد شد.

این مدیر اقتصادی در حاشیه سفر یک‌روزه خود به کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به نکته مهم و حائز اهمیتی اشاره کرد که گواه روشنی بر رابطه و عملکرد دو قوه مقننه و مجریه بر مبنای کار کارشناسی در راستای منافع عمومی و کمک به گره گشایی از مشکلات مردم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با بیان اینکه نباید به اختلافات کارشناسی بین دولت و مجلس نگاه بدبینانه داشت گفت: اختلاف نظر کارشناسی در همه جای دنیا است و این اختلافات می‌تواند باعث رشد و توسعه جامعه شده و خروجی آن به نفع مردم باشد.

 کوشش‌تبار در حاشیه بازدید از طرح‌های اقتصادی گچساران در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بین دولت و مجلس اختلاف سلیقه‌ها و نظریات کارشناسی وجود دارد و چون هر دو نهاد نشات گرفته از نظریات مردمی هستند هرکدام تلاش می کند برای مردم فعالیت با نتیجه‌ای داشته باشد.

او به اختلافات دولت و مجلس در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: در مباحث اقتصادی و مباحث کارشناسی همیشه سلایق و رفتارهای مختلفی وجود دارد و در برخی جاها این اختلاف ها موجب رشد و توسعه می‌شود که نباید از آن ناراحت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با تاکید براینکه اختلاف سلایق نباید موجب افتراق و انشقاق بین دولت و مجلس شود، گفت: اگر اختلاف سلایق موجب افتراق و جدایی شود بطور حتم بسترساز نگرانی و حساسیت در جامعه می‌شود.

کوشش‌تبار تصریح کرد: با فضای جدیدی که در کشور بویژه در حوزه آسیای میانه به همت خود رئیس جمهور فراهم شده بزودی شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

او ادامه داد: از جمله از این فرصت ها جابجایی ۱۰ هزار تن کالا از شمال کشور به جنوب کشور و ورود این میزان به عرصه های جدیدی از ترانزیت در دنیاست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور ابراز کرد: استان های کشور بطور جداگانه هر کدام یک برنامه و نظام بندی سرمایه‌گذاری دارد.

کوشش‌تبار با بیان اینکه آینده اقتصادی کشور بسیار امیدوار کننده است گفت: هر چند مشکلاتی در این زمینه در کشور وجود دارد ولی می توان با جدیت تمام  و سیاست های اقتصادی و بین المللی برای برطرف شدن آنها تلاش کرد.

 او اظهار کرد: صنایع پایین دستی پتروشیمی گچساران می‌تواند نویدبخش بسیار خوبی در حوزه اشتغال و توسعه و رونق اقتصادی برای جوانان و مردم منطقه و کهگیلویه و بویراحمد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور افزود: پس از بهره‌برداری از طرح اقتصادی پترو شیمی گچساران، کهگیلویه و بویراحمد دهمین استان در تولید اتیلن کشور خواهد بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا