کد خبر: 190701104225
اخبار شرکت ها

تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تولید نفت کارون در نیمه نخست ۱۴۰۱

شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون موفق به تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید نفت در نیمه نخست امسال شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در جلسه پیش بینی بهره دهی چاه های شرکت نفت و گاز کارون برای نیمه دوم سال ۱۴۰۱ ضمن تاکید بر ظرفیت سازی و استفاده از فناوری های روز در فرایند تولید، گفت: با توجه به افزایش تولید نفت نمکی به ویژه در شرکت نفت و گاز کارون، روش های قدیمی جوابگو نیست و باید در خصوص استفاده از فناوری های نوین نمکزدایی با همکاری شرکت های دانش بنیان برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد.

همچنین می توان از ظرفیت این شرکت ها در دیگر حوزه های مورد نیاز از جمله پمپ های دوفازی، تصفیه پساب های صنعتی و خطوط لوله هم بهره برد.

علیرضا دانشی با تاکید بر رفع مسائل و مشکلات تولید و بهره برداری از چاه ها، برنامه ریزی برای تعیین تکلیف و شتاب بخشی به پروژه های مرتبط با تولید از جمله طرح توسعه ۲۸ مخزن را خواستار شد.

وی با اشاره به قرارگیری تاسیسات شرکت نفت و گاز کارون در مجاورت کلانشهر اهواز بر هدف گذاری برای جمع آوری کامل گازهای همراه نفت و تصفیه پساب های نمکزدایی در راستای حفظ محیط زیست و استفاده از ثروت ملی تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون نیز در این نشست با تشریح عملکرد این شرکت در نیمه نخست سال جاری از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید نفت خبر داد.

جمع آموری ۹۹.۴ درصدی گازهای همراه نفت کارون

به گفته حسن شهروئی، ۹۹.۴ درصد گازهای همراه نفت نیز در شرکت نفت و گاز کارون جمع آوری شده که در موضوع صیانت از محیط زیست و پیشگیری از آلودگی هوا دستاورد مهمی محسوب می شود.

وی ادامه داد:‌ جمع آوری پساب های نمکزدایی از دیگر فعالیت های مرتبط با محیط زیست است که از مجموع ۵۸۰۰۰ بشکه پساب تولیدی تاسیسات نمکزدایی، بیش از ۹۹ درصد آن مطابق با استاندارهای سازمان حفاظت محیط زیست به چاه ها تزریق می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون درباره اقدام های انجام شده در حوزه ساخت داخل و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز نیز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۷۳ قلم کالا و تجهیزات مورد نیاز به ارزش ۵۸ میلیارد ریال با استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان بومی سازی شده است.

شهروئی همچنین از انجام تعمیرات اساسی ۲۱۷ دستگاه تجهیزات ثابت و دوار در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۸ شرح نیاز با برآورد ۲۲۰۰۰ میلیارد ریال در کمیته های فنی مدیریت برنامه ریزی تلفیقی در زمینه های نوسازی و توسعه تاسیسات و خطوط لوله در حال تصویب خواهی است.

در ادامه این نشست، ظرفیت تولید مخازن نفتی اهواز، منصوری، آبتیمور و رامین برای شش ماه دوم سال ۱۴۰۱ همراه با مقایسه عملکرد آنها در شش ماه نخست امسال بررسی شد و راهکارهای تخصصی، فنی و عملیاتی لازم برای تحقق برنامه پیش بینی شده از سوی مدیران و کارشناسان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون ارائه شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا