کد خبر: 020502133617
اقتصادتولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدن

اقتصادی‌ترین خودرو سایپا، بی رقیب در شهر می‌تازد

زینب غضنفری

شرکت سایپا در راستای سیاست‌های کاهش آلودگی هوا و محیط زیست، از ادوار گذشته برنامه تولید خودروهای دوگانه سوز را در برنامه کاری خود گنجانده و به جد در این مسیر حرکت می‌کند. در همین راستا، تولید خودرو ساینا اس دوگانه سوز در دستور کار قرار گرفت و از بهمن ماه سال گذشته وارد مدار تولید شد.

استفاده از سوخت پاک CNG موضوعی است که ضمن آن که برای مصرف کننده صرفه اقتصادى دارد و هزینه تامین سوخت را کاهش می‌دهد، برای محیط زیست و هوای پاکیزه نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. علاوه بر این، با توجه به قوانین و جرایم مرتبط با مصرف سوخت خودروها که به خودروساز تحمیل می‌شود، تولید محصولات دوگانه‌سوز از میزان این جرایم می‌کاهد.

به همین جهت، خودروسازان داخلی به تولید این نوع از خودروها گرایش پیدا کردند و با مشارکت مرکز تحقیقات و نوآورى و شرکت‌های مگاموتور و سازه‌گستر و همکارى سایپا سیتروئن و بخش‌های فنى داخلى سایپا پروژه توسعه محصول ساینا اس دوگانه‌سوز کلید خورد.

مطالب پیشنهادی

این محصول با حفظ ویژگى‌های خودروی پایه بنزینى به سامانه گازرسانی نسل چهار، به تزریق سوخت تناوبی در منیفلید ورودی هوا و واحد الکترونیک یکپارچه کنترل گاز و بنزین مجهز است.

پیشرانه این خودرو موتور M15 دوگانه‌سوز با توان حداکثر ۵۴ کیلووات در حالت سوخت گاز بوده و با توجه به این که در حالت گازسوز افت توان بسیار کمی‌نسبت به حالت بنزینی دارد، تغییر عملکرد هنگام تغییر وضعیت سوخت بسیار نامحسوس بوده و رانندگی مطمئنی را فراهم می‌آورد.

با توجه به حجم ۶۲ لیتری مخزن گاز نصب شده روی این خودرو، پیمایشی در حدود ۲۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی و بیش از ۲۳۰ کیلومتر در شرایط رانندگی جاده خواهد داشت.

برای اولین بار در این خودرو از شیر برقى مخزن که ایمنی بیشتر مدار پرفشار سامانه گاز را فراهم می‌سازد، استفاده شده است. همچنین به منظور ارتقاء عملکرد و دوام بیشتر جلوبندى خودرو، از نیم اکسل‌های تقویت شده در محور جلوى خودرو و سیستم ترمزگیری قوی‌تر نسبت به نوع بنزینی استفاده شده است.

بنابراین، با تغییراتی که در این خودرو اعمال شده و دوام بالای جلوبندی و کاهش مصرف سوخت و استفاده از سوخت پاکیزه، گزینه بسیار مطلوبی برای ناوگان حمل و نقل محسوب می‌شود و به عنوان تاکسی فضای شهری را زیباتر و پاکیزه‌تر نگه می‌دارد و گزینه مناسبی برای جایگزینی با تاکسی‌های از رده خارج شده به شمار می‌رود.

در راستای سیاست کاهش وابستگی به منابع خارجی و کاهش ارزبری، در تامین قطعات گازسوز همانند مخزن، شیربرقى و رگلاتور از توانایی شرکت‌های داخلی مورد تایید سازمان استاندارد بهره برداری شد.

لازم به ذکر است که این خودرو در رده قیمتی خودروهای صفر کیلومتر بی رقیب است و دارای نقاط قوتی نظیر استهلاک پایین، هزینه نگهداری پایین، مصرف سوخت اقتصادی و امکانات قابل قبول است و اگر به دنبال خرید یک خودروی دوگانه سوز اقتصادی صفر کیلومتر هستید، بهترین انتخاب شما می‌تواند ساینا اس دوگانه سوز باشد.

از امکانات ایمنی و رفاهی ساینا اس دوگانه سوز می‌توان به مواردی همچون مجهز به سیستم ترمز ABS-EBD، ایربگ‌های راننده و سرنشین جلو، سیستم ضد سرقت، نمایش دمای هوای بیرون، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، سنسور پارک دنده عقب، سیستم محاسبه سفر، صندلی راننده ۴ حالت دستی، صندلی سرنشین جلو ۴ حالت دستی، نگهدارنده صندلی کودک در صندلی عقب، قابلیت تنظیم چراغ‌های جلو و صفحه نمایش دیجیتال چندمنظوره، اشاره کرد.

در مجموع، اقدمات شرکت سایپا در تولید محصولات دوگانه سوز و با کیفیت و امکانات بهتر و بیشتر، گام بلندی در کسب رضایت حداکثری مشتریان این خودروساز قلمداد می‌شود و نشان از عزم جدی این گروه در تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا