کد خبر: 24090061008
بازارها و خدمات مالی

تحلیل بیت کوین / منتظر بیت کوین ۴۰ هزار دلاری باشیم؟

فشار فروش چند روز اخیر و رسیدن به اخر سال میلادی این نا امیدی را در جامعه رمز ارز به وجود آورده است که آرزوی بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری باید به سال ۲۰۲۲ موکول شود.

اقتصاد آنلاین؛ معمولا تحلیل‌های ضد و نقیض از بیت کوین در روزهای نوسانی به شدت زیاد می‌شود و اگر یک بازدید کلی از این تحلیل‌ها داشته باشید، بیشتر تحلیلگران صرفا بر اساس قیمت بازگشت بیت کوین تحلیل می‌کنند و هیچ اشاره‌ای به محدوه زمانی این بازگشت نمی‌کنند! در ادامه این گزارش تحلیل قیمتی و زمانی بازگشت بیت کوین ارائه داده شده است.

نمودار
 

نمودار ۱: تحلیل زمانی و قیمتی بیت کوین به تتر در تایم فریم روزانه

برای درک نمودار بالا تحلیلی خلاصه و مفید تحلیل ارائه می‌دهیم.

در مرحله اول بدون در نظر گرفتن هر چیزی همان طور که در نمودار می‌بینید خط چین زرد رنگ که خط روند صعودی اخیر بیت کوین است با یک کندل قرمز بسیار قوی به سمت پایین شکسته شده است و پولبک ضعیفی به آن داده است! پس عملا می‌توان گفت حداقل در کوتاه مدت روند صعودی بیت کوین عوض شده است.

در مرحله دوم کف استاتیک مستطیل رنگ را در نظر بگیرید که تقریا هم تراز با خط زرد رنگ جدید است و این محدوده هم تراز با ۴۰-۴۲ هزار دلار است. ناگفته نماند که ۴۰ هزار دلار یک محدوده حمایت عددی پرقدرت است!

بنابراین تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که محدوده ۴۰-۴۲ هزار دلار می‌تواند محدوده حمایت بسیار معتبری باشد و چون خط روند صعودی بیت کوین کاملا شکسته و تثبیت شده است بنابراین انتظار فشار فروش و ادامه نزول از قیمت فعلی (۴۸) هزار دلار وجود دارد.

حال سوال این است که چه زمانی به این قیمت می‌رسیم؟ و آیا بازگشت بازار از این ناحیه قطعی است؟

با بازگشت به نمودار بالا ۵ خط عمودی آبی رنگ را می‌بینید که به تحلیل فیبو زمانی معروف است.

اگر بخواهیم در یک جمله کارکرد این الگو را بیان کنیم. می‌توان گفت هر زمانی قیمت به این خطوط برسد باید دچار نوسان و تغییر روند قوی شود (صعودی یا نزولی)!

حال اگر به اعداد ۱ تا ۴ توجه کنید متوجه این تغییرات روندی خواهید شد. بنابراین خط ۵ که قرار است در آینده بیت کوین به آن برخورد کند حدود ۲۷ روز دیگر است.

نتیجه این تحلیل، تشکیل محدوده حمایتی مشخص شده در نمودار است که ۱۳ درصد با قیمت فعلی تفاوت دارد و ۲۷ روز زمان لازم است تا بیت کوین به این قیمت برسد.

اما این نکته مهم فراموش نشود که اساس تحلیل تکنیکال احتمالات است و هیچ قطعیتی در بازار وجود ندارد. به این معنا ممکن است بیت کوین هیچ وقت ۴۰ هزار دلار را نبیند یا مثلا به جای ۲۷ روز ۲۷۰ روز طور بکشد تا به این قیمت برسد!

اما بر اساس منطق علمی و احتمال منطقی می‌توان سناریو مذکور در گزارش را در نظر گرفت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا