کد خبر: 17010176685
بازارها و خدمات مالی

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین/ اندیکاتورها هشدار می‌دهند!

بیت‌کوین بعد از حمله به مقاومت خود بیش از دو درصد ریزش کرد و حالا در محدوده حمایت ۴۵ هزار دلاری خود معامله می‌شود. اندیکاتورهای تکنیکال در مورد آینده بیت‌کوین چه سیگنالی می‌دهند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، چند روز گذشته بسیاری از کارشناسان ادعا کردند بیت‌کوین به زودی مقاومت ۴۶ تا ۴۸ هزار دلاری خود را می‌شکند و تا ۵۰ هزار دلار رشد می‌کند اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. بیت‌کوین چند باری برای شکستن مرز مقاومتی خود خیز برداشته اما عرضه در محدوده ۴۷ هزار دلار زیاد است.

موضوع مهمی که چند روز گذشته بازار را تحت تاثیر قرار داد نزدیک شدن به «هاوینگ میانی» بیت‌کوین بود. برخی از کارشناسان با توجه به شرایط تاریخی بازار پیش‌بینی می‌کنند احتمالا عرضه در بیت‌کوین در چند روز آینده افزایش پیدا کند.

هاوینگ میانی اصطلاحی است که برخی از کارشناسان با توجه به شرایط تاریخی به کار می‌برند.

در هاوینگ‌های قبلی حدود ۵۵۰ روز بعد از هاوینگ عرضه در بازار افزایش پیدا کرده و حالا هم کارشناسان نگران افزایش عرضه در بازار هستند.

البته جای نگرانی نیست چون بازار هنوز گاردی صعودی دارد و بیت‌کوین به حمایت ۴۵ هزار دلار واکنش مثبت نشان می‌دهد. از طرفی شاخص ترس و طمع که در ماه گذشته روی عدد ۲۳ (ترس شدید) بود حالا در محدوده ۵۰ (نرمال) قرار دارد.

تحلیل تکنیکال در نمودار ۴ ساعته

اظهار نظرها در مورد بیت‌کوین زیاد است. همانطور که زمانی در مورد بورس زیاد بود. از پیش‌بینی‌ قیمت‌های نجومی گرفته تا ریزش‌های سنگین. مساله مهم این است که نمودار بیت‌کوین به ما چه می‌گوید.

در نمودار چهار ساعته بیت‌کوین ریزش از محدوده ۴۷ هزار دلار شروع شد و اندیکاتور مکدی هم در این محدوده سیگنال فروش صادر کرد.

بیت‌کوین تا ۴۴ هزار و ۵۰۰ دلار ریزش کرد و دقیقا در همین محدوده قیمت کندل نزولی کف کانال بولینگرباند را سوراخ کرد. اصولا در تحلیل تکنیکال زمانی که یک کندل کف یا سقف بولینگرباند را سوراخ می‌کند سیگنالی برای برگشت قیمت است.

در نمودار چهار ساعته شاخص مقاومت نسبی (rsi) در نیمه پایینی کانال خود در حرکت است. MFI که نشانه ورود و خروج پول است هم در نیمه پایینی کانال قرار دارد اما نشانه‌های بازگشت در این اندیکاتور دیده می‌شود.

تحلیل تکنیکال در نمودار روزانه

اگر کمی زمان نمودار بیت‌کوین را بالا ببریم به دید بلندمدت‌تری دست پیدا می‌کنیم. در نمودار روزانه هم اندیکاتورها سیگنال خوبی برای بیت‌کوین ندارند. مکدی در حال صدور سیگنال فروش است.

MFI گاردی نزولی به خود گرفته است. کندل‌ها در میانه کانال بولینگرباند قرار دارند در محدوده ۴۷ هزار دلار از سقف کانال ریزش کردند.

اگر محدوده ۴۵ هزار دلار از دست برود مهم‌ترین حمایت بیت‌کوین محدوده ۴۲ هزار دلار است. اگر این محدوده هم از دست برود حمایت معتبر بعدی بین ۳۸ تا ۴۰ هزار دلار است.

کارشناسان عقیده دارند اگر بیت‌کوین تا ۱۰ روز آینده حمایت‌های خود را حفظ کند عرضه هاوینگ میانی کاهش پیدا می‌کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا