کد خبر: 26080055783
بازارها و خدمات مالی

تحلیل قیمت بیت کوین/ فروشندگان به ۵۵ هزار دلار چشم دوخته‌اند

بیت کوین روند نزولی خود را با شکستن حمایت ۶۰,۰۰۰ دلاری دنبال کرد و ساعاتی پیش هم قیمت در پایین‌ترین سطح به ۵۸,۵۹۶ دلار رسید.

اکنون این احتمال وجود دارد که قیمت در ادامه تا ۵۵,۰۰۰ دلار هم پایین بیاید.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، بیت کوین دو روز پیش حرکتی رو به پایین را از بالای ۶۵,۰۰۰ دلار آغاز کرد و پس از شکستن‌شدن این حمایت کلیدی، روند نزولی در بازار آغاز شد.

قیمت ابتدا سطح ۶۲,۰۰۰ دلار و حمایت میانگین متحرک ساده (SMA) ۱۰۰ روزه را پشت سر گذاشت و در نهایت به زیر حمایت کلیدی ۶۰,۰۰۰ دلاری سقوط کرد. اکنون کف قیمتی جدید در سطح ۵۸,۶۳۰ دلار شکل گرفته و قیمت زیر این سطح در حال نوسان است.

در صورت صعودی‌شدن بازار، نزدیک‌ترین مقاومت در محدوده ۶۰,۰۰۰ دلار خواهد بود. ۶۰,۴۵۰ دلار و سطح ۲۳.۶ درصد اصلاحی فیبوناچی هم به‌عنوان اولین مقاومت‌های کلیدی پیش روی قیمت عمل خواهند کرد. گفتنی است که در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت نزولی قیمت از ۶۶,۳۵۰ دلار تا کف ۵۸,۶۳۰ دلاری تنظیم شده است.

در نمای ۱ ساعته بازار، یک خط روند نزولی مقاومتی را در محدوده ۶۱,۰۰۰ دلار تشکیل داده است. عبور از این سطح می‌تواند راه را برای بازیابی قیمت هموار کند. پس از آن هم یک مقاومت کلیدی دیگر در نزدیکی ۶۲,۵۰۰ دلار و سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی قرار گرفته است. عبور از این سطح می‌تواند جرقه‌ای برای آغاز یک روند صعودی جدید باشد.

اگر بیت کوین در ادامه نتواند موقعیت خود را تا بالای سطح ۶۱,۰۰۰ دلار بازیابی کند، ممکن است اصلاح نزولی قیمت عمیق‌تر شود. در این صورت نزدیک‌ترین حمایت در محدوده ۵۸,۸۰۰ دلار خواهد بود.

اولین حمایت کلیدی قیمت در نزدیکی ۵۸,۶۵۰ دلار در حال شکل‌گیری است و پس از آن هم ۵۸,۰۰۰ دلار به‌عنوان حمایت کلیدی قیمت عمل خواهد کرد. در صورت شکسته‌شدن این سطح، فروشندگان در میان‌مدت حمایت ۵۵,۰۰۰ دلاری را آزمایش خواهند کرد.

شاخص مکدی (MACD)، با سرعت در حال ورود به محدوده نزولی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم زیر سطح ۵۰ قرار گرفته است.

همان‌ طور که گفته شد، ۵۸,۵۰۰ و ۵۸,۰۰۰ دلار حمایت‌های کلیدی بیت کوین است و ۶۰,۴۵۰، ۶۱,۰۰۰ و ۶۲,۵۰۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌‌های پیش روی قیمت عمل می‌کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا