کد خبر: 290303163282
جامعه و فرهنگشهردار منطقه 17 در آیین نوسازی اتوبوسرانی منطقه 17 مطرح کرد:

تحول بزرگ حمل و نقل شهری با نوسازی اتوبوس ها/ تحویل ۸ دستگاه اتوبوس نو به منطقه ۱۷

شهردار منطقه ۱۷ در آیین نوسازی ناوگان اتوبوسرانی منطقه، گفت: امسال یک تحول بزرگی در حوزه حمل و نقل در شهر تهران شروع شده است که بعد از سال ها این ناوگان نو شده و ورود اتوبوس های برقی و واگن ها باعث تحولی در حمل و نقل شهری شده است و مردم عزیز شایسته این اقدامات هستند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، آیین نوسازی اتوبوسرانی منطقه ۱۷، با حضور علیزاده مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی شرکت واحد شهر تهران و هیئت همراه، رضا سیفی شهردار منطقه،مرتضوی معاون حمل و نقل و ترافیک، معاونین و شهرداران نواحی، جمعی از مدیران شهری، حجت الاسلام مقدم پدر شهیدان مقدم و خانواده معظم شهیدان کارگری و برزو در پایانه شهید برزو برگزار شد.

در این مراسم شهردار منطقه ۱۷ ضمن خیرمقدم به خانواده های معظم شهدا، گفت: ازآقای علیزاده و همکارانشان به دلیل این اتفاق خوب و مبارک تشکر ویژه می کنم. در این ایام مبارک دهه ولایت شاهد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی منطقه هستیم که بعد از سال ها انجام شده است.

سیفی افزود: امروز یکی از سه خط اتوبوسرانی منطقه با اضافه شدن اتوبوس های جدید، نو می شود و در ادامه مسیر ان شالله با رویکرد ویژه ای که آقای علیزاده به جنوب شهر تهران دارد، سایر خطوط این منطقه نیز به سرعت نو خواهد شد.

وی تصریح کرد: شان و جایگاه مردم شهر تهران به ویژه جنوب تهران و در جنوب تهران، منطقه ۱۷ که دارالشهدای تهران است، بیش از این ها است. امسال یک تحول بزرگی در حوزه حمل و نقل در شهر تهران شروع شده است که بعد از سال ها این ناوگان نو شده و ورود اتوبوس های برقی و واگن ها باعث تحولی در حمل و نقل شهری شده است و مردم عزیز شایسته این اقدامات هستند.

شهردار منطقه ۱۷، با اشاره به چند پروژه بزرگ عمرانی در منطقه، اظهار کرد: ان شالله امسال به برکت خون شهدا و دعای خانواده شهدا، چند پروژه بزرگ عمرانی به بهره برداری خواهد رسید. یکی از این پروژه ها همین پایانه شهید برزو است که قرار است به یک پایانه باغ منتقل شود که شاید در شهر تهران منحصر به فرد باشد.

وی افزود:بعد از انتقال پایانه، این مکان به یک بوستان کوچک تبدیل خواهد شد. در سال جاری حتما سرانه های فرهنگی و ورزشی منطقه را افزایش خواهیم داد. یکی از بزرگترین زمین هایی که تملک شده، زمین ۱۳ هزار متری است؛ ان شالله تا ۵ ماه آینده چند بوستان بزرگ به منطقه اضافه خواهد شد.

سیفی اظهار کرد: زیرگذر شرقی خط تهران-اهواز ان شالله تا ۲ ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید و سایر پروژه ها در ماه های پیش رو با زحمت همکاران و سایر عزیزان در سازمان ها و معاونت ها و دعای خیر شما، ان شالله به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار منطقه ۱۷، گفت: همه این تلاش ها برای این است که کام شهروندان عزیز شیرین شود.

در ادامه علیزاده، گفت: بیش از حدود ۱۰ الی ۱۲ سال است که اتوبوس ها نوسازی نشده اند و این عدم نوسازی در حوزه حمل و نقل به خصوص اتوبوس، مردم شهر تهران را به خصوص در فصل گرما که اتوبوس ها کولر نداشتند، اذیت می کرده است.

وی با اشاره به اقدامات مدیریت جدید شهری در حوزه حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: در این دوره مدیریت جدید شهری با همت آقای دکتر زاکانی، قرارداد ۲ هزار و ۵۰۰ اتوبوس نو با ۲۰ همت بسته شد و نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس هم با چین قرارداد بسته‌ایم.

نوسازی اتوبوس ها با ورود آقای دکتر زاکانی شروع شد

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی شرکت واحد شهر تهران اظهار کرد: از این ۵ هزار اتوبوس، ۳ هزار اتوبوس برقی هستند که در کاهش آلودگی هوا و مباحث زیست محیطی موثر هستند. نوسازی اتوبوس ها را از سال ۱۴۰۰ و در دوره آقای زاکانی شروع کرده ایم. ۹۵۰ دستگاه اتوبوس را در مدت ۲ سال و نیم نوسازی کرده ایم که عدد قابل توجهی است.

عیلیزاده با بیان اینکه تهران حدود ۷ هزار اتوبوس نیاز دارد، گفت:ان شالله تا پایان سال این نوسازی ادامه خواهد داشت که مرحله به مرحله در تمام مناطق تهران، اتوبوس های تحویلی تقسیم خواهد شد. بیش از ۱۰ سال بود که خط تولید تولیدکننده های داخلی ما تعطیل یا غیرفعال بودند که با این قراردادها خط تولید آنها فعال و شروع به کار کرده است.

وی افزود: با ورود اتوبوس ها سرفاصله رسیدن اتوبوس به ایستگاه ها کم می شود و مردم کمتر منتظر اتوبوس می مانند. ان شالله با نوسازی اتوبوس ها، فاصله را کم و رضایت شهروندان را جلب کنیم. در پایان از شهردار منطقه ۱۷ و مدیرمنطقه ۴ شرکت واحد تشکر می کنم.

در پایان مراسم از خانواده های معظم شهدا با تقدیم لوح سپاس تقدیر و تشکر شد.

گفتنی است در این مراسم، ۸ دستگاه اتوبوس اسکانیا به منطقه ۱۷ تحویل داده شد که در خط شهید فتحی- مترو حر به کار گیری می شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا